2021. november 02. | 14:37

A limuzin ultraluxus változata Kínában lesz elérhető.

Az Audi 2017 nyarán mutatta be az A8 aktuális generációját, amely nemrégiben átesett egy alaposabb ráncfelvarráson. A frissített változat új stílusjegyekkel, fejlett világítástechnikával és egy, a kínai piac számára fenntartott csúcskivitelű felszereltségi szinttel érkezik.

A német márka átdolgozott infotainmenttel és formavilággal frissítette jelenlegi csúcstermékét. A luxuslimuzin orr-részét szélesebb hűtőráccsal alakították át, a lökhárító szélein lévő légbeömlőket pedig enyhén megdöntötték, hogy egyenesebbnek tűnjenek. Az új LED-es fényszórókban 1,3 millió mikrotükör található. A digitális OLED-féklámpák már szériafelszereltségként szerepelnek és közelségérzékelőkkel rendelkeznek, amelyek akkor aktivizálódnak, ha egy másik autó két méteren belül megközelíti az álló A8-ast, így figyelmeztetve a hátulról érkezőt, hogy lassítson.

Az új S Line csomag először lesz elérhető az A8-ashoz, a színválaszték négy új hagyományos és öt új matt fényezéssel frissült. Az új A8 L Horch felszereltségi szintet kizárólag a kínai piac számára hozták létre és úgy tervezték, hogy más szuperluxus szedánokkal, például a Mercedes-Maybach S-osztállyal vetekedjen. A Horch 5,45 méteres hosszával 13 centiméterrel hosszabb, mint a meglévő A8 L modell. A Horchot ugyanaz a 3,0 literes V6-os motor hajtja, amely a széria A8-ban is megtalálható.

Most lássuk, mi a helyzet az utastérben. A teljesen digitális környezet egy 10,1 colos digitális műszeregységből, egy opcionális head-up kijelzőből és egy 8,6 colos érintőképernyőből áll, amely az Audi legújabb MIB3 infotainment rendszerét tartalmazza. A facelift egy-egy Full HD-kijelzőt tartalmaz a hátsó utasok szórakoztatására, akik a Matrix LED-olvasólámpák és az 1920 wattos erősítővel, valamint 23 hangszóróval felszerelt Bang&Olufsen Advanced Sound System előnyeit is élvezhetik.

Az ülések kárpitozása szériafelszereltségként Valetta bőr, a Valcona bőr pedig opcionálisan választható. A felszereltséghez négyzónás deluxe automata légkondicionáló, ionizátor és illatosító is tartozhat, a hátsó ülések közötti bárrekeszről nem is beszélve.

A biztonsági felszereltség akár 40 vezetőtámogató rendszerrel bővülhet. Az Audi pre sense basic alapfelszereltségként jár, három opcionális csomaggal, amelyek a Park, City és Tour nevet viselik és félautonóm funkciókat kínálnak.

A ráncfelvarrott A8 motorválasztéka a 3.0 TFSI V6-os, a 4.0 TFSI V8-as, a biturbó 4.0 TFSI V8-as, a 3.0 TDI turbódízel és egy hamarosan megjelenő plug-in hibrid változatból áll. Az A8 minden változatát kizárólag nyolcfokozatú automata sebességváltóval kínálja a gyártó, a benzinmotorok pedig 48V-os lágy-hibrid technológiával párosulnak.

Az Audi A8 55 TFSI quattro meghajtásáról a 3,0 literes V6-os benzinmotor gondoskodik (340 lóerő, 500 Nm nyomaték), a Kínában kapható kisebb változat 286 lóerős. Az erősebb A8 60 TSFI quattro a 4,0 literes, V8-as motorral 460 lóerőt és 660 Nm nyomatékot produkál, ez a változat 4,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.

A felfrissített Audi A8 európai értékesítése decemberben kezdődik. Németországban az alap A8 50 TDI 99 500 eurótól (aktuális árfolyamon 36 millió forint) indul, míg az Audi S8 alapára 144 800 euró (aktuális árfolyamon 52 millió forint) lesz. Kínában, az Egyesült Államokban, Kanadában és Dél-Koreában kizárólag hosszú tengelytávval kínálják majd az Audi S8-at.