2021. október 13. | 15:00

Miért lehet hasznos a linképítés? Mi a lényege, illetve milyen lépések mentén célszerű hozzálátni a megvalósításhoz? Mennyi erőforrást és időt igényel a linképítés gyakorlata, ennek szellemében pedig mennyire érheti meg inkább kiszervezni a dolgot? A cikkből kiderülnek a válaszok.

Először is nézzük meg, miért lehet előnyös tudatosan foglalkozni a linképítéssel

A linképítés gyakorlatilag a keresőoptimalizálás, vagy ismertebb nevén a SEO egy külön ága, módszere. Szakmai környezetben off-site SEO elnevezéssel is szokás rá hivatkozni. Gyakorlatilag a weboldalon kívüli keresőoptimalizálási faktorok összességét értjük alatta.

Két külön részre lehet osztani magát a linképítést. Egyrészt olyan linkekre, amelyek más honlapokról mutatnak úgymond a saját weboldalunkra. Ezek a linkek kattinthatók, tehát egyfajta hidat képeznek más platformokról az oldalunkra.

Emellett fontos megemlíteni a “link nélküli említéseket” is, amelyek szintén a linképítéshez tartoznak. Ezalatt azokat a hivatkozásokat kell érteni, amikor csak a weboldalunk és a márkánk említése történik más oldalakon, ugyanakkor kattintható link nincs elhelyezve.

Hogyan érdemes előkészíteni a linképítés gyakorlatát?

Nulladik lépésként adatokra van szükség, amiből lehet dolgozni. Konkrétabban fogalmazva szükség lesz lehetőség szerint minél több potenciális hírportálra. A legjobb, ha ezeket sikerül listába gyűjteni, méghozzá domain-ek segítségével és szerkesztőségi kontaktadatokkal együtt.

Amikor ezzel megvagyunk, a linképítés következő lépése az auditálás. Jó hír, hogy ennek a fázisnak a hatékony megvalósításához már fejlett szoftverek állnak rendelkezésre. Például a MOZ.com, a SEO Powersuite szoftvercsalád, az ahrefs.com vagy a majestic.com.

Mi is történik itt pontosan? A felsorolt eszközök segítségével olyan adatok állhatnak rendelkezésre, amelyekből már leszűrhetők fontos következtetések. Vagyis eldönthető, hol érdemes megoldani a következő lépést, a kihelyezést.

Hogyha ezt sikerült megvalósítani, onnantól kezdve már csak az ismétlés lesz hátra. Havi szinten legalább kettő, ideális esetben nyolc darab link már komoly előrelépést jelenthet.

Amire az eredményes linképítés megvalósulásához még szükség lehet

A folyamat következő fázisa a kihelyezés. Magyarul szerződést kötünk olyan jelöltekkel, ahol megfelelő az ár, emellett pedig van relevanciája a megjelenésnek. Ezután következhet az írásos tartalmak küldése ezekre a helyekre.

Látható, hogy a linképítés idő-, és energiaigényes folyamat. Ha jobban megéri ennek az ellenértékét pénzben kifizetni, akkor jobban járhatunk, ha profi SEO ügynökségre bízzuk a dolgot.