2021. május 16. | 12:50

Toto Wolff szó szerint kimondta néhány éve, hogy a finn pilóta számukra csak egy másodhegedűs, de akkor miért éri meg ott tartani egy világbajnok csapatban?

A királykategóriában folyamatosan helyük volt mind a világbajnok pilótáknak, a klasszisoknak és a közepes teljesítményt nyújtó versenyzőknek is. Gondoljunk csak a Schumacher-Barrichello párosra. Többször is előfordult, hogy a második helyre száműzték az egyébként tehetséges brazil pilótát, hiszen volt egy Michael Schumacherük, akiben több potenciált láttak a maranellóiak. Az élet őket igazolta, hozott is a Ferrari számára öt világbajnoki címe.

A jelenlegi mezőnyben is vannak olyan versenyzők, mint anno Barrichello. Gondoljunk csak Bottasra, Perezre, de akár Carlos Sainzra is, aki habár még fiatal ahhoz, hogy beskatujázzuk egy ilyen szerepbe, de mindenki tudja, hogy a Ferrari hosszú távon Leclercre építene. De mi lenne akkor, ha a nagy csapatok bevállalnának két klasszist is egymás mellé?

Bottas helyett Russell

Valtteri Bottas amióta átülhetett a Williams istálló autójából a Mercedesbe, azóta csak egyéves szerződéseket kap. Ezzel a német csapat egyértelműen tudtára adja, hogy abban a pillanatban, ahogy nem Hamiltont és a csapatot segíti hozzá az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címek eléréséhez, lecserélik. Habár a Spanyol Nagydíjon egy kicsit ellenkezett a csapatsorrend ellen, a Mercedes már a negyedik futamon a hétszeres bajnokot helyezte kedvezményezett helyzetbe.

Év végén valószínűleg Russellnek kell átadnia az ülését, hiszen az ifjú brit titán jelezte, hogy ha nem időben csap le rá az istálló vezetése, más lehetőségek után nézhet, amivel Toto Wolff egy csiszolatlan gyémántot is vesztene.

Ha jönne Russell, akkor végre a világbajnok csapatban is felpezsdülnének a harcok, és a 36 éves sokszoros futamgyőztes világbajnok mellé érkezhetne egy tíz évvel fiatalabb majdnem futamgyőztes, aki a jövő egyik nagy világbajnoka is lehet. Persze ehhez még a címvédőnek is lehet egy-két szava.

Perez helyett Gasly

Sergio Perez még mindig nem tudta felvenni teljesen a Red Bull tempóját. Igaz, olykor mutat olyan teljesítményt, amely jelzi, hogy jobban szerepelhet, mint korábban Albon, Kvyat vagy Gasly. Ugyanakkor vannak megingásai, ami miatt erőteljes hátrányt szenved el a csapat, hiszen Max Verstappennek egyedül kell megküzdenie a Mercedesekkel.

Amennyiben az év közepe után sem tud beilleszkedni a csapatba előfordulhat, hogy az elmúlt két év alatt elképesztően sokat fejlődő Pierre Gasly veheti át a helyét, ami persze lehet nagyon kockázatos is, de a francia önbizalma és teljesítménye valószínűleg sose volt még ilyen kiegyensúlyozott mint most.

Persze az is lehet, hogy Juki Cunoda is beérik, de ahogy azt most látjuk, neki a forrófejűségről kell letennie ahhoz, hogy konzisztens teljesítményt tehessen le az asztalra.

Giovinazzi helyett Schumacher

Az egyértelmű, hogy az olasz pilóta nem olyan szinten van, amelyet el lehetne tőle várni egy lassan 42 éves Kimi Räikkönennel szemben. Habár javuló tendenciát mutat, harmadik szezonjában sem tud maradandót nyújtani.

Ezzel ellentétben Mick Schumacher toronymagasan veri a pénzzel kitömött, magából hülyét csináló Nyikita Mazepint, aki egyértelműen nem a Forma-1-be való. Időmérőkön körönként fél másodpercet, míg egy teljes vverseny alatt akár fél percet is ad az orosz versenyzőnek. A német pilóta számára a Haas nem a megfelelő istálló, hiszen a csapat meglehetősen tapasztalatlan. A kérdés már csak az, hogy meddig fejlődhet Schumi, aki akár a Ferrari egyik ülésére is esélyes lehet évek múltán.

Vízhordó pilóták mindig is lesznek a Forma-1-ben, sajnos vagy nem sajnos. Manapság egyre kevesebb kockázatot vállalnak be a csapatok, hiszen egy első számú pilótával és egy másodhegedűssel sokkal egyszerűbb dolguk van. Mindazonáltal reménykedhetünk abban, hogy 2022-ben összejön egy Hamilton-Russell páros, amivel újra hihetetlenül felpezsdülhet az élmezőny is.

  • Címkék:
  • F1