Hamilton és a Mercedes számára nem úgy alakult a futam, ahogyan tervezték.
Az időmérő
Szombaton Lewis Hamilton kvalifikálta magát a pole pozícióba a Merceddessel, megelőzve Sergio Perezt és Max Verstappent, a Red Bull két pilótáját. Verstappent emberemlékezet óta nem győzte le csapattársa normál körülmények között időmérő edzésen, Perez úgy tűnik, hogy képes lehet megnehezíteni a holland zseni dolgát e téren. A Ferrari pilótái közül Charles Leclerc a negyedik, Carlos Sainz csak a 11. helyről várhatta a futamot, míg a Mercedes finn pilótája, Vallteri Bottas csak a nyolcadik legjobb időt autózta.
A futam
Vasárnap Gasly, Ocon, Mich Schumacher és Mazepin esős gumikon rajtolt, a többiek intermediettel várták a piros lámpák kialvását. Verstappen rajtolt a legjobban, Hamiltont közrefogta a két Red Bull. Perez kedvezőtlen helyzetbe került, a vezető pozícióért kerék a keréke elleni csatát vívott Verstappen Hamiltonnal. A két autó összeért, a csetepatéból Verstappen jött ki jobban, de Hamilton is folytatni tudta a futamot, igaz, sérült első szárnnyal. Közben a hátsó régióban Latifi és Mazepin akadt össze, amely Latifi kiesését eredményezte.
Be kellett hívni a biztonsági autót, ami mögött Verstappen vezetésével körözött a mezőny. A Red Bull versenyzője mögött Hamilton, Leclerc, Perez, Ricciardo, Gasly, Stroll, Sainz, Norris és Bottas sorakozott a pontszerző helyeken. Mick Schumacher túlzottan agresszívan próbálta üzemi hőmérsékleten tartani abroncsait, megpördült és új első vezető szárnyért a boxba kellett látogatnia. A hatodik kör után a safety car a boxba hajtott, folytathatódott a harc a pozíciókért.
Hamilton annak ellenére, hogy autója nem volt patika állapotban, megpróbálta megelőzni Verstappent, ám nem jött össze az előzés. Perezt 10 másodperces stop&go büntetésre ítélték, mivel a biztonsági autós fázis alatti megcsúszását követően jogtalanul vette vissza a pozícióját, ez előzésnek számít, ami tilos.
A 20. kört követően Verstappen, Hamilton, Leclerc, Perez, Norris, Ricciardo, Sainz, Stroll, Bottas és Russell állt pontszerző helyen.
A pálya száradásával alkalmassá vált az asztalt arra, hogy Verstappen feltegye a közepes keverékeket, egy körrel később Hamilton is így tett. A két pilóta között a kiállásokat követően négy másodpercre, azaz a duplájára hízott a különbség. A 30. körben már minden versenyző slickeken rótta a köröket. Perez a büntetését követően Verstappen, Hamilton, Leclerc és Norris mögé az ötödik helyre jött vissza, így esélye volt még a dobogóra a meglehetősen súlyos büntetés ellenére.
Hamilton a 31. körben kicsúszott, több pozíciót vesztett. Kisvártatva Russel torpedózta meg Bottast egy félresikerült előzési manőver következtében, túlzott lelkesedése nem feltétlenül jelent jót a Mercedes pártfogoltja számára. A versenyt piros zászlóval félbeszakították, gyakorlatilag féltávnál.
Gördülő rajttal folytatták a "második félidőt". Verstappen mögött Leclerc, Norris, Perez, Sainz, Riciardo, Stroll, Hamilton, Cunoda és Räikkönen haladt pontszerző helyeken. Norris közevetlenül a safety car kiállását követően elment Leclerc mellett, igazolva, hogy a szombati teljesítménye nem puszta véletlen volt. Perez megpördülésével a 15. helyre csúszott vissza, Hamilton eközben Stroll és Ricciardo megelőzésével feljött az ötödik helyre.
Az 50. körben Hamilton Sainzot is lehagyta, majd öt körrel később jött a másik Ferrari pilóta, Leclerc, őt is legyűrte a brit. Négy körrel a vége előtt a hétszeres világbajnok átrágta magát a szintén Mercedes motorral közlekedő Norrison, így Hamilton feljött Verstappen mögé a második helyre.
A harmadik helyen tehát Norris haladt, mögötte a két Ferrari, Leclerc és Sainz, majd Ricciardo, Stroll, Gasly, Räikkönen és Ocon volt a sorrend.
Ez a sorrend kockás zászlóig már nem módosult, ám azt követően igen.
Történt ugyanis, hogy a leintést követően Räikkönent 10 másodperces stop&go büntetésnek megfelelő, 30 másodperces időbüntetéssel sújtották, így elbukta kilencedik helyét és a 13. helyre sorolták vissza. A finn pilótának vissza kellett volna hajtania a bokszba az újraindtást megelőzően, miután megpördült a safety car mögött, és pozícióját nem tudta visszavenni az első biztonsági autós vonalat megelőzően. Fernando Alonso ennek köszönhetően a tizedik, pontszerző helyre lépett előre.
A leggyorsabb kör Hamilton nevéhez fűződik, aki egy igen értékes plusz ponttal lett gazdagabb.
A 2021-es Emilia Romagna Nagydíj végeredménye
- Max Verstappen (Red Bull) 2:02'34.598 25 pont
- Lewis Hamilton (Mercedes) +22.000 19 pont
- Lando Norris (McLaren) +23.702 15 pont
- Charles Leclerc (Ferrari) +25.579 12 pont
- Carlos Sainz Jr. (Ferrari) +27.036 10 pont
- Daniel Ricciardo (McLaren) +51.220 8 pont
- Pierre Gasly (AlphaTauri) +52.818 6 pont
- Lance Stroll (Aston Martin) +56.909 4 pont
- Esteban Ocon (Alpine) +1.05.704 2 pont
- Fernando Alonso (Alpine) +1.06.561 1 pont
- Sergio Perez (Red Bull) +1.07.151
- Yuki Tsunoda (AlphaTauri) +1.13.184
- Kimi Raikkonen (Alfa Romeo) +1.34.773
- Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) +1 kör
- Sebastian Vettel (Aston Martin) +2 kör
- Mick Schumacher (Haas) +2 kör
- Nikita Mazepin (Haas) +2 kör
- Valtteri Bottas (Mercedes) Ütközés
- George Russell (Williams) Ütközés
- Nicholas Latifi (Williams) Mercedes Ütközés
A pilóták pontversenyének állása:
- Lewis Hamilton 44 pont
- Max Verstappen 43 pont
- Lando Norris 27 pont
- Charles Leclerc 20 pont
- Valtteri Bottas 16 pont
- Carlos Sainz Jr. 14 pont
- Daniel Ricciardo 14 pont
- Sergio Perez 10 pont
- Pierre Gasly 6 pont
- Lance Stroll 5 pont
- Yuki Tsunoda 2 pont
- Esteban Ocon 2 pont
- Fernando Alonso 1 pont
A kostruktőrök pontversenyének állása:
- Mercedes 60 pont
- Red Bull Racing 53 pont
- McLaren 41 pont
- Ferrari 34 pont
- AlphaTauri 8 pont
- Aston Martin Racing 5 pont
- Alpine 2 pont
- Alfa Romeo 0 pont
- Williams 0 pont
- Haas F1 Team 0 pont