2021. április 19. | 10:48

Az új modell piaci bevezetés Kínában kezdődik, de hamarosan Európában is kapható lesz.

A Mercedes nem sokat pepecsel, miközben az EQA még csak most érkezik meg az európai márkakereskedésekbe, Sanghajban már be is mutatkozott a vadonatúj Mercedes-Benz EQB. Számunkra különösen örömteli hír, hogy az akár hétüléses elektromos hajtású kompakt SUV modell esetében a Mercedes kecskeméti gyára végzi a termelést a globális piacra.

Kínában egy gazdagon felszerelt 292 lóerős, AMG Line kivitelű csúcsmodellt villantotta meg a német márka, Európában viszont már a piaci bevezetés kezdetekor is elérhető lesz különböző teljesítményszintekkel, első- és összkerékhajtással és akár 272 lóerő feletti teljesítménnyel. Az európai piacon 66,5 kWh-s nettó kapacitású akkumulátorra számíthatnak a vásárlók, amely a Daimler kamenzi (Németország) és jawori (Lengyelország) gyárában készül. A jövőben egy különösen nagy hatótávú verzió is érkezik. Az európai EQB 350 4MATIC vegyes áramfogyasztása a WLTP normák szerint 19,2 kWh/100 kilométer, amellyel akár 478 kilométeres hatótávra is képes lehet a modell.

„Az új EQB személyében egy olyan ikonikus elektromos SUV modellt hoztunk létre, amely a jövő technológiájával ötvözve őrzi meg karakteres vonalakkal határolt, hagyományos terepjáróink örökségét” – nyilatkozta Gorden Wagener, a Daimler Group vezető formatervezője.

Az autó hossza 4684 milliméter, szélessége 1834 milliméter, magassága pedig 1667 milliméter. Az EQA technológiájára épülő típus a GLB méreteivel büszkélkedhet. A hosszú tengelytávolság (2829 milliméter) jól variálható belső teret biztosít, amelyben akár egy harmadik üléssor is helyet kaphat. A csomagtér alaphelyzetben 495 vagy 465 (hét ülés esetén) literes, amelyet 1710 vagy 1620 literig lehet bővíteni. A második üléssor dőlésszögét már alapfelszerelésként több lépésben lehet állítani, opcionálisan pedig 140 milliméteres hosszirányú mozgathatóságot is kapunk.

A sofőr előtt található szélesvásznú képernyő egybeolvasztja a műszercsoportot és a központi rendszert, amelyen a Mercedes-Benz MBUX központi rendszere fut. Felszereltségtől függően a látványos, hátulról megvilágított műszerfali betét vagy a légbeömlők, a járműkulcs és az ülések rozéarany színű kiegészítői kölcsönöznek hamisítatlan Mercedes-EQ életérzést az újdonságnak. A műszerek az elektromos hajtáshoz illeszkedő, egyedi megjelenésükkel ugyanezt a színsémát követik.

Az új EQB formatervére a szögletes formák és karakteres megjelenés jellemző. Itt is feltűnik a Black panel hűtőrács a központi csillaggal, valamint a hátsó részen végigfutó fényív. A teljesen LED-es lámpák nappali menetfényét vízszintes fényszál köti össze. Az EQB légellenállási együtthatója (az Audi Q4 e-tronhoz hasonlóan) mindössze 0,28, amelyhez 2,53 négyzetméteres homlokfelület társul. Az aerodinamikát a felül zárt hűtőrendszer, az optimalizált lökhárítók, a szinte teljesen leburkolt alváz és az optimalizált Aero kerekek erősítik.

Az ECO Assist a navigáció, a táblafelismerő asszisztens és a jármű többi érzékelőjének adatai alapján segíti az optimális rekuperációt (fékenergia-visszanyerés), tovább növelve a hatótávot. A navigáció folyamatosan szimulációkat végez, így határozza meg az úticélunk eléréshez szükséges töltési megállókat, ehhez pedig több tényezőt (pl. földrajzi viszonyok, időjárás) is figyelembe vesz.

Az EQB otthon vagy a nyilvános töltőállomásokon a fedélzeti töltő segítségével is kényelmesen tölthető, akár 11 kW-tal is váltóáramról. Egyenáramú (DC) gyorstöltéssel pedig a töltés tempója nagy mértékben növelhető: az akár 100 kW-os töltésnek köszönhetően mindössze 30 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra az akkumulátor.

Mi a helyzet a biztonsággal? Az aktív sávtartó asszisztens és az aktív fékasszisztens az alapfelszereltség részeként képes önálló fékezéssel elkerülni a balesetet, vagy csökkenteni annak súlyosságát. A rendszer az álló autókat és az úttesten átkelő gyalogosokat is felismeri. A kibővített Vezetői Segédrendszerek Csomag többek között mentési sáv funkcióval és kiszállásra figyelmeztető funkcióval is rendelkezik.

Az akkumulátorok speciálisan préselt szekciókból álló vázon ülnek, amely az eddigi kereszttartók helyét vette át, fokozva a strukturális merevséget. Az akkumulátort védő lemez pedig azt is megakadályozza, hogy éles tárgyak szúródjanak az energiatárolókba.

Az EQB gyártása a kínai piac számára a pekingi BBAC német-kínai közös vállalkozás keretében történik, a globális piacra ugyanakkor a Mercedes kecskeméti gyára végzi a termelést. Az üzemben már előrehaladottak az előkészületek.

Ez lesz az első magyar sorozatgyártású teljesen elektromos jármű, amely jól kiegészíti a konnektoros hibrid hajtásláncokkal felszerelt CLA és CLA Shooting Brake, illetve a konnektoros hibrid A-osztály gyártási portfólióját, amely a németországi Rastattban található gyár mellett Magyarországon is készül.

A kompakt EQA és EQB, valamint az EQS zászlóshajó mellé érkezik majd a szintén elektromos, felső-középkategóriás EQE. A jelenleg több mint 20 modellből álló konnektoros hibridek kínálata is megújul, kezdetben a C-, és S-osztály plug-in hibrid variánsaival. Az elektromos és konnektoros hibrid modellek a Mercedes-Benz eladásainak összességében immár 13 százalékát teszik ki.

2020-ban a háromcsillagos márka regisztrálta az összes Magyarországon eladott xEV modellek 16 százalékát, ezzel a legnagyobb részesedést produkálva a teljes magyar személyautó piacon a teljesen elektromos és plug-in hibrid személyautók kategóriájában, olvasható a gyártó által kiadott magyar nyelvű sajtóközleményében.

Elektromos autót vásárolnál? Ne habozz tovább, és keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. kollégáit telefonon (+36203663447) vagy e-mailben!

Mercedes