2021. április 15. | 14:58

Három változatban lesz kapható a modell, amelyet hamarosan piacra is dob a gyártó.

Az új Volkswagen ID.4 után nem sokkal az Audi Q4 e-tron és az Audi Q4 Sportback e-tron is bemutatkozott. Az alapverzió bruttó 16 550 000 forintról indul Magyarországon.

Az újdonság a Volkswagen-csoport MEB-padlólemezére épül, és a VW ID. sorozatának modelljeivel gyártják majd együtt Zwickauban. Az Audi minél szélesebb vásárlóréteget szeretne megszólítani a Q4 e-tronnal, ezért szerényebb technológiával ruházta fel azt, hogy minél megfizethetőbb legyen az elektromosautó-piacon.

A Q4 e-tron 4588 mm hosszú, 1865 mm széles és 1632 mm magas, a tengelytávolsága pedig 2764 mm. A Sportback változat 18 mm-rel alacsonyabb, a hasmagasság ugyanakkor egységesen 18 cm. A Q4 e-tron légellenállási együtthatója 0,28, az áramvonalasabb Sportback modellé 0,26. Az előbbi csomagtere 520 literes, de egészen 1490 literig bővíthető, az utóbbi csomagtere pedig 535 literes és szintén 1490 literig bővíthető.

Az új modell jellegzetessége a négyféle mintában beállítható nappali menetfény, amit digitális szemnek hívnak a négykarikások (a sima LED-fényszórók helyett LED mátrix fényszórókat is kínál extraként a német márka). A digitális tükör nem található meg a felszereltségi listán, mert a beszerelése költségesnek bizonyult volna egy megfizethetőnek szánt elektromos kocsihoz. A 1764×824 pixel felbontású, 11,6 colos érintőkijelző a standard 10,1 hüvelyk átmérőjű képernyő helyett lesz választható, a Head-Up Display funkció pedig opcionálisan lesz rendelhető. Az Audi új modelljében 27 komponens tartalmaz újrahasznosított anyagot, köztük a padló borítása és a padlószőnyeg is.

A villanyautó három változatban lesz kapható, a belépőszint a Q4 35 e-tron, ami egy 125 kW-os villanymotorral és egy bruttó 55, nettó 52 kWh kapacitású, folyadékhűtéses akkucsomaggal rendelkezik. A Q4 40 e-tron (amit egy 150 kW-os villanymotorral és egy 77 kWh-os akkumulátorral kínál a cég) hatótávja akár 528 kilométer is lehet WLTP-ciklus szerint. A legerősebb változatban, a Q4 50 e-tronban két villanymotort (összteljesítmény: 220 kW) helyeztek el a 77 kWh-s akkumulátorcsomag mellé. Ez a verzió Quattro néven összkerékhajtást is kap, ami azt jelenti, hogy a két tengelyen külön hajtanak majd az elektromos motorok. A Q4 35 és a Q 40 esetében a hátsó kerekeket hajtja a villanymotor.

A kisebbik akkumulátor AC-n 7,2 kW-ra, DC-n pedig 100 kW-ra képes, a nagyobbik akksi 11, illetve 125 kW-tal tölthető. Ideális esetben a Q4 40 e-tron 10 perc alatt körülbelül 130 kilométerre elég energiát képes elraktározni magában.

A Q4 e-tront ez év júniusában dobja piacra az Audi Európában, a Sportback változatok a nyár végén érkeznek meg a márkakereskedésekbe. A Q4 35 e-tron bruttó 16 550 000 forintról indul hazánkban, a 40-es típusért 19 100 000 forintot, az 50-esért pedig 21 420 000 forintot kell kiperkálni a leendő tulajdonosnak. A Porsche Hungária említést tett a később érkező, 195 kW teljesítménnyel bíró Q4 45 e-tron típusról is, ami 20 400 000 forintnál kezdődik. A Sportback árazása még nem ismert, de Németországban durván 2000 euróval kerülnek többe az alapváltozataiknál, szóval biztos, hogy itthon is drágábbak lesznek, mint a sima kivitelek.