Markus Duesmann, az Audi vezetője elmondta az Automobilewoche munkatársának, hogy a német gyártó nem fejleszt több új belső égésű motort. Ez azt jelenti, hogy teljesen új konstrukciók megalkotására már nem fordítanak időt és pénzt, a meglévő benzines és dízelmotorokat azonban továbbra is szinten tartják annak érdekében, hogy azok megfeleljenek az egyre szigorodó környezetvédelmi normáknak.

Egy éra lezárása tehát az az A8 Horch ultra-luxus kivitelű limuzin, amely még a W12-es motort használja. Duesmann azt is hozzátette, hogy komoly fejlesztést igényel majd a jelenlegi benzin- és dízelmotorok megfeleltetése az új EU-s normáknak, azonban az elektromosításra is oda kell figyelniük, ha nem akarnak lemaradni a kiélezett piaci versenyben. A W12-es motorhoz hasonlóan az R8-ban is használt V10 lehet a következő, amit teljesen kivonnak a forgalomból, majd pedig ahogy telnek az évek, egyre több belső égésű motor kerül ki a palettáról, tekintve, hogy 2025-ben jön az Euro 7-es kibocsátási szabvány, amely már jóval szigorúbb lesz a mostaninál.

Az egész Volkswagen-csoport hasonló helyzetben van, hamarosan több hivatalos bejelentés is várható ezzel kapcsolatban, legyen szó Skoda, Seat vagy Volkswagen modellekről, egyre többnél már csak hibrid vagy tisztán elektromos hajtás lesz elérhető.