2021. március 30. | 23:16

A Természetvédelmi Világalap szerint a városi terepjárók túlzott szerepet kapnak a hirdetési piacon.

A Természetvédelmi Világalap (WWF) legfrissebb kutatásából kiderül, hogy az óriásplakátokon, újságokban, valamint a televízió képernyőjén megjelenő hirdetések között túl nagy szerepet kapnak az SUV típusú autókat népszerűsítő reklámok.

„A hirdetési piacon nem szabad megjelennie olyan járművekről szóló hirdetéseknek, melyek a szervezetünk alapelveivel ellentétesek” – mondta Isabelle Autissier, a WWF elnöke.

A természetvédelmi civil szervezet jelentése szerint a francia parlament fontolgatja a környezetre ártalmas termékek reklámozásának korlátozását, a kormány klímavédelmi törvényének tárgyalása során. Hogy miért fontos a franciaországi helyzet? Nos, az effajta gondolkodás hamar szárnyra kaphat, más európai országok vezetőit is hasonló lépésekre ösztönözheti. Emlékezz csak az alkoholos italok és a dohánytermékek reklámjára…

A tanulmány beszámolója alapján az SUV reklámok naponta 3,5 óra adásidőt kapnak Franciaországban, ez az adat pedig az Egyesült Államokban még ennél is magasabb lehet. Az elmúlt évtizedben jelentősen megnőtt a városi terepjárók száma az utakon, jelenleg világszerte nagyjából 200 millió SUV van forgalomban. Ráadásul, az eladási mutatók 40%-át ez a típus teszi ki – ez az arány 10 évvel ezelőtt csak 20%-os volt.

Az autóiparban egy évtizeden belül jelentős változások mehetnek végbe. 2030-tól a karbonsemlegesség jegyében a legtöbb gyártó tisztán elektromos vagy hibrid meghajtású modelleket dob piacra. Az átállás természetesen az SUV-szegmenset is érinti, ezt pedig a vezető autóipari vállalatok is pontosan tudják. Hogy lesz-e változás a városi terepjárók hirdetéseire vonatkozó szabályozásban, egyelőre nem lehet tudni.