2021. március 18. | 15:32

Közel 200 baleseti gócpontot számolt össze a Magyar Közút.

Monstre kutató-elemző munkát végzett a Magyar Közút Zrt. (MK) a közelmúltban. A társaság a 2017 eleje és a 2019 vége között rögzített közúti baleseti statisztikák alapján feltárta és sorba rakta Magyarország 30 ezer kilométernyi közúthálózatának leginkább problémás szakaszait. A közútkezelő összesen 168 darab baleseti góchelyet rendezett sorrendbe, írta meg a Vezess.

A Magyar Közút értelmezésében baleseti góchelynek számít az olyan útszakasz, ahol a balesetek száma szerint „valamilyen probléma van a közút geometriai kialakításával, az érvényben levő forgalomszabályozással (közúti jelzésekkel), vagy az út környezetével”.

„Rendszeres forgalombiztonsági vizsgálatok alapján társaságunk a kezelésünkben lévő közúthálózaton azonosítja a magas baleseti kockázatú rövid útszakaszokat, azaz baleseti góchelyeket. Feltárjuk a kialakult helyzet okát és meghatározzuk, hogy milyen beavatkozással csökkenthető az adott helyszín baleseti kockázata” – olvasható az MK által megfogalmazott szövegben.

A nem túl előkelő listát a 82-es út egyik szakasza vezeti, majd egy különösen sok súlyos balesetet eredményező, külterületi út következik Komárom megyéből, ami az M7-es egyik részét előzi meg. A közútkezelő beszámolója szerint a 168 helyből külterületen jellemzően csomópont és éles kanyarok okozzák a legtöbb bajt, ugyanez lakott területen belül a különféle útkereszteződésekre igaz.

„A legveszélyesebb góchelyeken már megtörténtek a beavatkozások, illetve a nagyobb volumenű átépítésekhez szükséges tervezési munkákat is előkészítettük” – közölte a társaság a Vezessel.

 Most pedig következzen a legproblémásabb magyar útszakaszokat felsoroló listára:

Vezess

Police.hu