2021. február 26. | 09:27

Nagy változáson ment át a francia autómárka emblémája.

A Peugeot bemutatta új logóját, tehát a balra néző, két lábon álló oroszlán a múlté lesz. Az új embléma hamarosan az autókon is felbukkan majd.

A francia vállalatnak 1850 óta mindezidáig 10 logója volt, melyek fő motívuma a kezdetektől fogva a márka oroszlánja. Néhány órája mutatkozott be a tizenegyedik változat, amely minden eddiginél karakteresebb, minőségibb, elegánsabb. A fenséges oroszlánfejet ábrázoló címerpajzsot a Peugeot Design Lab, azaz a Peugeot Global Brand Design központi csapata alkotta meg.

Legutóbb 2010-ben változott az embléma, de a gyártó úgy érezte, hogy itt az ideje az újabb arculatváltásnak, a döntéshozók eljöttnek látták az időt a márka frissítésének. Az időzítés abból a szempontból nem meglepő, hogy a Stellantis létrejöttével a Peugeot életében is új időszámítás veszi kezdetét. Az új emblémán a cég neve és az oroszlánfej is a címerpajzson belül helyezkedik el. A marketingesek szerint az logó új attitűdöt, új öntudatot és új életstílust jelent, ez a címeres megoldás egyébként azt hivatott szimbolizálni, hogy a Peugeot egy időtlen márka. A PR-gépezet az új betűtípusra is kitért, a leírtak szerint az fejezi ki mindazt, amit a francia autógyártó a múltban alkotott, amit a jelenben alkot és amit a jövőben alkotni fog.

A logó mellett egyéb változásokra is lehet számítani a vállalat háza táján, erről a következő tájékoztatást adta a nagy múltra visszatekintő cég:

„A Peugeot univerzuma ugyanakkor nem korlátozódik a márkakereskedésekre vagy a honlapra: a márka új, egyszerű, vonzó és kiváló minőségű lifestyle termékkínálattal is jelentkezik: ruházati termékek, bőráruk, kiegészítők, elektronikai cikkek, konyhai eszközök, papíráru, csomagolás, makettek is szerepelnek a palettán – a teljes Peugeot univerzum a márka új arculatába öltözik.”

Az új modellkínálat bevezetése az új Peugeot 308 érkezésével indul, és hamarosan elindul a márka új weboldala.

Peugeot