Rendkívül erős hónappal zárhatja a 2020-as évet a kaliforniai gyártó.
November 26-án megérkezett a legelső, Kínában gyártott Tesla szállítmány Európába. A hajó október 27-én indult útnak Sanghajból, és alig egy hónappal később futott be a belgiumi Zeebrugge kikötőjébe.
A Toscana névre keresztelt teherhajóból már javában zajlik annak a néhány ezer „Made in China” Model 3-asnak a kirakodása, melyek a hírek szerint Standard Range Plus kivitelben készültek, a CATL új, kobaltmentes akkumulátoraival. Bár a Tesla által hivatalosan közreadott információk alapján a Toscana mintegy 7000 elektromos autót szállított Európába, szakértők szerint ez a szám a valóságban sokkal inkább 5000-5500 körül alakul. Erősen kérdéses, hogy valóban be tudott volna férni az előzetesen közölt 7000 darab kocsi a hajó gyomrába.
?Tesla Ship Update?
— ?Morten Grove - Tesla-Ships Tracker ??️♂️(❤️) (@mortenlund89) November 26, 2020
?Toscana the 1st ever Tesla-Ship from China has arrived in the outer port of Zeebrugge ?? with #MIC #Model3 #SR+ onboard ? for Europe ??
It will go through the lock system to the inner port.
It will finally moor in a bit more than 1 hr. pic.twitter.com/o5gm5bkLdZ
Ráadásul a Toscanával egyidőben futott be San Franciscóból a Grand Aurora, melynek fedélzetén egy másik szállítmány, Kaliforniában gyártott Tesla érkezett az öreg kontinensre.
Mikor a Tesla 2018. december 29-én megkezdte a sanghaji Gigafactory építését, az amerikai gyártó még úgy tervezte, hogy a Kínában gyártott villanyautókkal a világ legnépesebb országának igényeit fogja ellátni. Azaz kizárólag belpiacos értékesítésre készültek.
Majd idén szeptemberben már arról érkeztek hírek, hogy miután a Tesla átgondolta üzleti stratégiáját, változtatott korábbi elképzelésein és a Kínában készített Model 3-asokat hamarosan már más piacok számára is elérhetővé kívánja tenni.
A Palo Altó-i cég aztán október elején hivatalosan is megerősítette, amiről korábban csak pletykáltak: nemsokára megkezdik a „Made in China” Model 3-asok Európába exportálását. A hónap végén aztán útnak is indult a szállítmány, ami most meg is érkezett a kontinensre.
Szóval a Tesla szempontjából történelmi jelentőségű események ezek: az első európai transzport Kínából, ráadásul a kaliforniaival együtt egyszerre két szállítmány is érkezett, valamint az első kobaltmentes akkuval szerelt autókat is leszállították.
A több ezer Európába szállított új Tesla révén az amerikai elektromosautó-gyártó egy kifejezetten erős decemberi eredménnyel zárhatja a 2020-as évet. Ez is egy fontos darabja lehet annak a kirakósnak, hogy elérjék az Elon Musk által az év elején kitűzött 500 ezres értékesített példányszámot.
Ha szeretnél Teslát venni, akkor keresd fel a mah-ev.hu weboldalt! Mudri Dániel készséggel áll rendelkezésedre telefonon vagy e-mailben (+36-20-366-3447, daniel.mudri@mahzrt.hu).
InsideEVs