2022. július 13. | 15:53

Míg pár évtizeddel korábban ez egy meglehetősen ismeretlen fogalom volt, addig mára már szinte egy külön tudománnyá nőtte ki magát. Így aztán míg régen elegendő volt, ha a főnök kiadja, melyik újságban milyen hirdetéssel jelenjen meg a cég, addig a marketing mára már csak a legritkább esetekben tartozik közvetelül a “főnök” fennhatósága alá.

Természetesen az irányt ő szabja meg, a célokat ő jelöli ki, de mégis a marketingigazgató lesz az a teljes marketinges csapatával, aki végül fellendíti az üzletet, méghozzá a tulajdonos által meghatározottak szerint. Ha azt érzed, hogy szívesen dolgoznál ezen a területen, akkor először olvass tovább, majd jelentkezz a Tanfolyam.hu online marketing tanfolyamára!

De mit is takar az online marketing?

Míg korábban az offline marketing (a tévé, a rádió, a nyomtatott sajtó) volt az egyeduralkodó, addig az internet megjelenésével ez a terület teljesen új értelmet nyert. Ma már az internet nyújtotta lehetőségek azonnali döntéseket, gyors akciókat, ugyanakkor átgondolt csatornarendszereket igényelnek.

Ezért aztán egy marketinges honlapot készít, feliratkozókat generál, email marketingezik, aktívan jelen van a közösségi platformokon, blogot ír, keresőoptimalizál, fizetett hirdetéseket hoz létre, és persze közben tanul.

Mit csinál egy jó marketinges?

Ezzel pedig el is érkeztünk ahhoz a részhez, hogy eláruljuk, kiből lehet jó szakember. Az első és legfontosabb tulajdonság az a tanulásra való hajlandóság kell legyen, hiszen az online marketing világa nap mint nap változik, alakul, ezért ha szeretnél a szakmádban kiemelkedő teljesítményt nyújtani, akkor fel kell venned a tempót, hogy mindig képbe légy az újdonságokkal!

Természetesen az eladói, értékesítői véna sem ellened fog dolgozni, ha marketinges szakmára adod a fejed, hiszen enélkül biztosan nem fogod tudni megérteni, hogy mit vár el tőled a cég tulaja, mint ahogy azt sem, hogy mit szeretnének az emberek, jóllehet mindkettő elengedhetetlenül fontos tényezője a marketinges munkájának.

Fontos azonban megjegyezni, hogy a közhiedelemmel ellentétben egy jó marketinges nem kell, hogy harsány legyen, csendesen épp olyan klasszul lehet SEO-zni, tartalmat gyártani vagy épp PPC hirdetéseket beállítani.

Van kedved pörögni?

Csak akkor vágj bele a Tanfolyam.hu online marketing képzésébe, ha szeretsz pörögni, és igazán élvezetet nyújt számodra, hogy egyszerre több szálon futnak az események, és minden nálad összpontosul.

Hiszen a modern marketing, amely a közgazdaságtan, a pszichológia, a vezetéstudomány, a szociológia, a matematika és a statisztika elegye, bőven ad minden napra feladatot. Fejlődni, alkalmazkodni, újragondolni, beállítani, változtatni, írni, kigondolni - ez mind-mind benne van egy teljesen átlagos marketinges munkanapjában is. Szeretnéd, hogy a te munkanapod is ebből álljon? Csak egy lépésre vagy tőle!