2022. július 06. | 17:20

A franciák szerint a tisztán elektromos autóknak lesz alternatívája.

A múlt héten az Európai Unió tagországai elfogadták azt a tervezetet, melynek értelmében 2035-től már csak zéró károsanyag-kibocsátással rendelkező új autókat lehet majd értékesíteni a kontinensen. Ez azonban még nincs kőbe vésve, így számos autógyártó továbbra is komoly energiákat fektet hibridek és különféle alternatív technológiák fejlesztésébe.

Az egyik ilyen alternatívát a hidrogénhajtás jelenti, ráadásul ennek révén az autósoknak a motorok hangjáról sem kellene lemondani. A Yamaha már kifejlesztett egy hidrogénüzemű V8-ast, míg az Alpine A4810-es formájában egy hidrogénüzemű szuperautó koncepcióját készítette el. Azonban francia autógyár eddig egyáltalán nem nyilatkozott a hajtásláncról

Laurent Rossi, az Alpine vezérigazgatója az Autocarnak nyilatkozva elmondta, a cég aktívan vizsgálja a hidrogéntechnológia alkalmazásának lehetőségeit mind a verseny-, mind a közúti autókban. A szakember kifejtette, az elképzelés az, hogy olyan alternatívákat találjanak, amelyek nem összeegyeztethetetlenek az elektromosítással. Ugyanis akár tetszik, akár nem, az autóipar jövőjét legalább 60-70 százalékban a villanyhajtású autók jelentik.

Alpine A4810 koncepció
Kép: Alpine

Amennyiben a járművek fennmaradó 30-40 százalék hidrogénhajtással rendelkezne, az az Alpine szerint egy egészséges kompromisszumot jelenthetne azoknak az autórajongóknak, akik szeretnék átélni azokat az élményeket, amit egy elektromos vagy hibrid autó nem képes megadni.

Rossi hozzátette, mind a nagy teherbírással rendelkező könnyű tehergépjárművek, és a nagyteljesítményű autók egyaránt profitálhatnának a hidrogénből mint üzemanyagból. A szakember szerint egy hidrogénhajtású hibrid V6-os erőforrás tökéletesen megfelelne a célnak. A későbbiekben ez jelenthetné az Alpine utcai sportautóinak alapját.

Alpine A4810 koncepció
Kép: Alpine

Ugyanakkor nem az Alpine az egyetlen gyártó, amely komoly összegeket fektet a technológia fejlesztésébe. A Toyota már elkészítette a Mirai szedánt, és a hírek szerint a japán cég már javában dolgozik egy hidrogénüzemű Corolla Crosson és egy GR Yarison is.

A két autógyártó egyetért abban, hogy a hidrogén a hagyományos szedánoktól, a szuperautókon át a haszongépjárművekig bármilyen típus esetében használható alternatívát jelenthet. Ez bizonyítja a technológia sokoldalúságát, ráadásul a belső égésű motorok számára is a túlélést jelentheti.

Nyitókép: Alpine