Bár a belső égésű motoros autók 2035-ös betiltásáról szóló Európai Uniós megállapodás komoly kihívást jelent a gyártók számára, ugyanakkor sokkal égetőbb problémát jelent, hogy elegendő mennyiségű akkumulátort tudjanak gyártani az elektromos járművek számára – nyilatkozta Arno Antlitz, a Volkswagen-csoport pénzügyi igazgatója.

A szakember azt követően fejtette ki véleményét, hogy az EU-tagországok szerda hajnalban megszavazták az éghajlatváltozás leküzdésére irányuló törvényjavaslatokat. Többek között azt, hogy az EU-ban értékesített új autóknak 2035-től nulla szén-dioxid-kibocsátással kell rendelkezniük. Ez lényegében egyet jelent a belső égésű motoros autók betiltásával.

Antlitz elmondta, teljesíthetőnek tartja a célkitűzést, amellyel kapcsolatban a legnagyobb kihívást az akkumulátorgyártás felpörgetése jelenti.

tisztán elektromos Volkswagen modellek
Kép: Volkswagen

A Volkswagen korábban már hivatalosan is bejelentette, hogy a megjelölt időpontban leállítja a belső égésű motoros autók értékesítését a régióban. A VW úgy látja, néhány gyártó, amelyek hátrányba kerültek az elektromos járművek fejlesztése terén, mint például a Toyota, nehezen tudják majd teljesítheti a célt.

Az akkumulátorok tekintetében a megfelelő mennyiségű lítium, nikkel, mangán vagy kobalt beszerzése jelenti a legnagyobb akadályt. Ez pedig lassíthatja az elektromos járművekre történő átállást, jelentősen megdrágíthatja az autókat és veszélyeztetheti a gyártók profitját.

akkumulátor összeszerelése
Kép: Volkswagen

Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója a múlt hónapban úgy nyilatkozott, arra számít, hogy 2024 vagy 2025 körül az autóipar akkumulátor-ellátási problémákkal fog küszködni.

A tiltásról szóló megállapodás 16 órás tárgyalást követően született meg, melynek értelmében bármilyen típusú technológia alkalmazható mindaddig, amíg az autónak nincs szén-dioxid-kibocsátása. Vagyis elméletben akár a szintetikus üzemanyagot használó járművek is működőképes alternatívát jelenthetnek.

Nyitókép: Volkswagen