2022. május 26. | 10:16

A Mercedes C-osztály, a Kia EV6, a Volvo C40 Recharge és a Volkswagen Multivan is ötcsillagos értékelést kapott.

Az Euro NCAP közzétette legfrissebb töréstesztjeinek eredményeit. A KIA EV6, a Mercedes C-osztály, a Volvo C40 Recharge, valamint az új Volkswagen Multivan is ötcsillagos minősítést kapott, míg az Opel Astra és a Peugeot 308 biztonságát egyaránt négy csillaggal értékelték. A hatodik generációs Astra és a harmadik generációs 308-as is a Stellantis EMP2-es padlólemezére épül, és nem meglepő módon nagyon hasonló pontszámokat értek el mind a négy értékelési területen.

Az Opel kompaktja 80 százalékos eredményt ért el a felnőtt utasok védelme, 82 százalékot a gyermek utasok védelme, 67 százalékot a veszélyeztetett úthasználók védelme és 66 százalékot a biztonsági asszisztensek terén. Ezzel szemeben a Peugeot 76, 84, 68 és 65 százalékkal zárt az egyes kategóriákban.

összetört Opel Astra
Kép: Euro NCAP

Ebben a tesztsorozatban az összes ötcsillagos autó kiváló ütközésvédelmet produkált, minimum 90 százalékos vagy jobb pontszámot elérve. Ebből is látszik, hogy a 4 és 5 csillag között a különbséget nem kizárólag a vezetéstámogató rendszerek (ADAS) kifinomultsága jelenti. A legnagyobb különbség a veszélyeztetett úthasználók védelmének tekintetében tapasztalható. Míg a C-osztály 80 százalékot teljesített, addig a C40 Recharge 70, a Multivan 69, az EV6 pedig 64 százalékos eredményt tudott felmutatni.

A Mercedes-Benz Car-to-X (az autó és a közlekedési infrastruktúra) kommunikációs technológiája, amely az opcionális Mercedes-me szolgáltatás részét képezi, megkapta az Euro NCAP Advanced kitüntetést. A rendszer más járművek adatait használja fel, hogy egy felhő alapú szolgáltatáson keresztül előre figyelmeztesse a sofőrt az autó közelében előforduló potenciális veszélyekről már azelőtt, hogy azokat észlelni lehetne.

Euro NCAP törésteszt eredmények
Kép: Euro NCAP

Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára elmondta, összességében jó eredményeket látunk az ütközésvédelem terén, ami megnyugtató. De az ütközések elkerülése ugyanolyan fontos, mint az ütközésvédelem. Ennek előnyei hatványozottan nagyobbak, ha ezeknek a technológiáknak köszönhetően el lehet kerülni az ütközéseket. Az elkövetkező években ez a terület jóval nagyobb hangsúlyt fog kapni, a gyártónak pedig fejleszteniük kell ezen a téren, ha nem akarnak lemaradni versenytársaikhoz képest.

Nyitókép: Euro NCAP