2022. április 29. | 15:14

A Spark Gen3 minden szempontból előrelépés az elődhöz képest.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Monacóban leleplezte a Formula E új versenyautóját, amely drasztikusan megváltozott az elődjéhez képest. A pilóták abból a szempontból örülhetnek, hogy a történelem eddigi leggyorsabb elektromos versenyautójával üldözhetik egymást az utcai pályákon.

A Spark Gen3 a Formula E világbajnokság kilencedik szezonjában debütál, amely az év vége felé kezdődhet. Ezek az autók mostantól 350 kW-os (kb. 475 lóerő) motort használnak, ami nagy ugrás a Gen2 teljesítményéhez (kb. 335 lóerő) viszonyítva. A súlyukból is veszítenek a kocsik, tehát gyorsabbak lesznek, a Gen3 állítólag 320 kilométer/órát meghaladó sebességre képes.

Ez az első olyan formula autó, amely külön hajtásláncot kapott elöl és hátul, ami azt jelenti, hogy a regeneratív teljesítménye 600 kW-ra nőtt, ami több mint kétszerese a jelenlegi autóénak. A hátsó tengelyen feleslegessé váltak a hidraulikus fékek, feladatukat a motor látja el, mégpedig regeneratív lassítással.

A Gen3 mindezek mellett ultrarövid töltési sebességgel is rendelkezik, amely egy verseny során 600 kW-os sebességgel képes feltölteni az akkumulátort. A fenntarthatóság is javult az előző generációhoz képest. Az akkumulátorokat újrahasznosítják és újrafelhasználják, ha már nincs rájuk szükség, a karosszéria nagy részét pedig vászon és újrahasznosított szénszálak alkotják, így az autó szén-dioxid-kibocsátása több mint 10 százalékkal csökken. A gumiabroncsok 26 százaléka természetes gumiból és újrahasznosított szálakból áll majd.

A Formula E új szezonjára hét autógyártó, a DS, a Jaguar, a Mahindra, a Maserati, a Nio, a Nissan és Porsche nevezett be. Hozzájuk csatlakozik az Andretti, az Envision és a Techeetah motorsportegyesület.

Nyitókép forrása: Depositphotos