Az idei elektromos formula világbajnokság negyedik és ötödik versenyére került sor az olasz fővárosban. Edoardo Mortara, a Venturi pilótája várhatta az élről az intenzív hétvégét, de Nyck De Vries (Mercedes), Pascal Wehrelein és André Lotterer (Porsche) valamint Stoffel Vandoorne (Mercedes) és Jean-Éric Vergne (DS) is jól állt a pontversenyben a római megmérettetés előtt.

Szoros csatára és komoly izgalmakra lehetett számítani, e tekintetben nem is okozott csalódást egyik verseny sem.

Az első időmérő és a futam

Az első kvalifikáción Vandoorne szerezte meg a pole pozíciót Frijns előtt. A második sorból a címvédő De Vries és Da Costa,a harmadikból pedig Jean-Éric Vergne és Jake Dennis várhatta a startot. A Porsche két versenyzője, Wehrlein és Lotterer némi meglepetésre csak a negyedik sorból indulhatott, míg az ötödik sorból Mitch Evans vághatott neki a Jaguarral Oliver Rowlanddal (Mahindra) karöltve.

A rajtnál nem volt különösebb csetepaté, Vandoorne fordult el elsőként, mögötte a többiek. A hetes kanyarban Rowlandet lökték meg hátulról, így többen is belecsúsztak de csak Günthernek kellett feladnia a futamot. A biztonsági autónak is a pályára kellett gördülnie, tíz perc után folytatódhatott a körözés.

Az újraindítást követően a hatodik helyről előre törő Frijns ugrott az élre, a Mercedes versenyzője mellett Da Costa is elment. Vandoorne azonban visszaelőzte Da Costát, aki szépen visszacsúszott. Vandoorne nagyon belelendült, és az első helyet is visszavette Frijnstől, ám a holland a támadó módban visszaelőzte.

A kilencedik helyről startoló Evans szép csendben előre tört, mi több, az első helyet is megkaparintotta, majd elhúzott a többiektől. Frijnsnek így be kellett érnie a második, Vandoorne-nak a harmadik hellyel. Pontszerző helyen végzett még Vergne, Bird, Da Costa, Mortara, Wehrlein, Cassidy és Lotterer is.

A Rome E-Prix - R4 végeredménye:

  1. Mitch Evans (Jaguar) 51:59.632, 25 pont
  2. Robin Frijns (Envision) +5.703, 18 pont
  3. Stoffel Vandoorne (Mercedes) +6.966, 18 pont
  4. Jean-Éric Vergne (DS) +7.553, 12 pont
  5. Sam Bird (Jaguar) +7.877, 10 pont
  6. António Félix Da Costa (DS) +8.971, 8 pont
  7. Edoardo Mortara (Venturi) +13.356, 6 pont
  8. Pascal Wehrlein (Porsche) +14.216, 4 pont
  9. Nick Cassidy (Envision) +14.543, 3 pont
  10. André Lotterer (Porsche) +19.339, 1 pont
  11. Lucas Di Grassi (Venturi) +19.731
  12. Alexander Sims (Mahindra) +24.758
  13. Jake Dennis (Andretti) +25.029
  14. Olier Askew (Andretti) +28.039
  15. Sérgio Sette Camara (Dragon/Penske) +28.645
  16. Sébastien Buemi (Nissan) +28.865
  17. Olive Turvey (NIO 333) +58.372
  18. Dan Ticktum (NIO 333) +1.19.306
  19. Antonio Giovinazzi (Dragon/Penske) +1.37.231
  20. Nyck De Vries (Mercedes) kiesett
  21. Oliver Rowland (Mahindra) kiesett
  22. Maximilain Günther (Nissan) kiesett

A második időmérő és a futam

Jöhetett a második kvalifikáció. Ezúttal Vergne indulhatott a pole-ból, mellőle Dennis vághatott neki a második futamnak. A második sorból Lotterer és Evans, a harmadikból Bird és Frijns, a negyedikből Wehrlein és Vandoorne, az ötödikből pedig Da Costa és Camara indult.

Vergne megtartotta vezető pozícióját a rajtot követően. Lotterer megelőzte Dennist, majd kettejük csatájához Evans csatlakozott, így Vergne lélegzetvételnyi előnyre tett szert. Végül Evans is elment Dennis mellett, sőt, Lotterert is megelőzte, és támadhatta Vergne-t.

Mortara és Da Costa csatáját követően Mortara a falhoz ért és fel kellett adnia a futamot. Giovinazzinak ugyanebben a körben kellett kiszállnia autójából, jöhetett a safety car.

Két körrel később újra is indult a verseny, Evans pedig azonnal megelőzte Vergne-t. Frijns a támadó mód előnyeit kihasználva az élre állt, Lotterer pedig felzárkózott mögé a második helyre. Lotterer aztán Frijnst is maga mögé utasította, ám Sims kicsúszását követően ismét be kellett hívni a biztonsági autót.

Evans visszacsúszott a negyedik pozícióba, ám gyorsan felzárkózott és átvette a vezetést tíz perccel a leintés előtt. A végén még egyszer be kellett hívni a safety cart, miután Cassidy a falbn kötött ki. Az utolsó körben ismét szabad volt a verseny, Vergne pedig rendkívül közel került Evans-hez de megelőznimár ne tudta.

Evans tehát mindkét római futamot megnyerte, a második alkalommal Vergne és Frijns állhatott még fel a dobogóra mellé. Pontot szerzett még másodjára Lotterer, Vandoorne, Wehrlein, Turvey, Di Grassi, Buemi és Ticktum is.

A Rome E-Prix - R5 végeredménye:

  1. Mitch Evans (Jaguar) 52:55.224, 25 pont
  2. Jean-Éric Vergne (DS) +0.582, 21 pont
  3. Robin Frijns (Envision) +1.606, 16 pont
  4. André Lotterer (Porsche) +2.093, 12 pont
  5. Stoffel Vandoorne (Mercedes) +2.756, 10 pont
  6. Pascal Wehrlein (Porsche) +4.655, 8 pont
  7. Oliver Turvey (NIO 333) +7.097, 6 pont
  8. Lucas Di Grassi (Venturi) +8.680, 4 pont
  9. Sévastien Buemi (Nissan) +8.796, 2 pont
  10. Dan Ticktum (NIO 333) +11.130, 1 pont
  11. Maximilian Günther (Nissan) +11.221
  12. Sérgio Sette Camara (Dragon/Penske) +12.309
  13. António Félix Da Costa (DS) +13.134
  14. Nyck De Vries (Mercedes) +14.207
  15. Oliver Askew (Andretti) +20.429
  16. Sam Bird (Jaguar) kiesett
  17. Nick Cassidy (Envision) kiesett
  18. Jake Dennis (Andretti) kiesett
  19. Alexander Sims (Mahindra) kiesett
  20. Oliver Rowland (Mahindra) kiesett
  21. Edoardo Mortara (Venturi) kiesett
  22. Antonio Giovinazzi (Dragon/Penske) kiesett

A pilóták pontversenyének élmezőnye:

Bár Vergne idén még egyetlen futamot sem nyert, stabil pontszerzéseivel mégis ő áll a pontvadászat élén. Az idén még szintén nyeretlen, de többször is dobogós Frijns a második, a harmadik pedig az ugyancsak nyeretlen Vandoorne. Evans eddig nem remekelt, pontot is csak egyet szerzett, ám két győzelmével hirtelen ott van a közvetlen élmezőny mögött a negyedik helyen, míg Mortara, aki szintén nyert már futamot, s a hétvége előtt vezette a táblázatot, visszacsúszott az ötödik helyre.

  1. Jean-Éric Vergne (DS) 60 pont
  2. Robin Frijns (Envision) 58 pont
  3. Stoffel Vandoorne (Mercedes) 56 pont
  4. Mitch Evans (Jaguar) 51 pont
  5. Edoardo Mortara (Venturi) 49 pont
  6. André Lotterer (Porsche) 43 pont
  7. Pascal Wehrlein (Porsche) 42 pont
  8. Nyck De Vries (Mercedes) 38 pont
  9. Lucas Di Grassi (Venturi) 29 pont
  10. Jake Dennis (Andretti) 26 pont

A konstruktőrök pontversenyének állása 

Minden konstruktőr neve mellett szerepel már pont. Az élen a Mercedes áll, hat egység híján 100 ponttal, nyomukban a Porsche 85 egységgel. Jól áll a DS, amely 80 pontot számlál, de a Venturit és a Jaguart sem lehet leírni a maga 78 illetve 73 pontjával.

  1. Mercedes 94 pont
  2. Porsche 85 pont
  3. DS 80 pont
  4. Venturi 78 pont
  5. Jaguar 73 pont
  6. Envision 68 pont
  7. Andretti 28 pont
  8. Nissan 8 pont
  9. NIO 333 7 pont
  10. Mahindra 4 pont

Hogyan tovább?

Legközelebb április 30-án rendeznek futamot Monacóban, majd jön május közepén a berlini dupla futamos hétvége.