Az égiek a holland pilótának kedveztek a teljes versenyhétvégén, mindent megnyert, amit csak meg lehetett nyerni.
Az időjárás továbbra sem kegyelmezett a mezőnynek, esőbe hajló párás hideg nap és nedves aszfaltcsík köszöntötte a versenyzőket a vasárnapi futamon. Mindez sok izgalmat ígért a nézőknek, egyben sok nehézséget a pilótáknak, akik eleve a szokásosnál fáradtabban, a pénteki kaotikus időmérő és a szombati sprintfutam után várták a rajtot.
A futam startját a Ferrari és a Red Bull fej-fej mellett várta, a McLaren pedig úgy tűnik végleg feljött harmadik erőnek. A remeklő Alfa hetedik startpozíciója Bottas-szal szép eredmény, a Haas nyolcadik és tizedik helye pedig még szebb. A Mercedes azonban továbbra is szenved, egykörös tempójukkal maximum a középmezőnybe férnek be.
Our starting grid for the Grand Prix is set! ?
— Formula 1 (@F1) April 23, 2022
Who will you be cheering on? ?#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/xAh0KI5fDJ
A lámpák kialvásakor az esős körülményekre optimális intermediate gumikon startolt el a mezőny a szezon negyedik versenyén. Leclerc rögtön két helyet is bukott, Pérez és Norris is lerajtolta, Sainz versenye pedig már az első kanyarokban véget ért, miután Ricciardo megpöckölte. A spanyol kicsúszott, majd beragadt a sóderágyba. Először sárga zászló jött, majd a safety car. A balesetet a bírák egyszerű versenybalesetnek nyilvánították.
LAP 1/63
— Formula 1 (@F1) April 24, 2022
Contact between Ricciardo and Sainz
The Aussie has got going again but the Spaniard is beached in the gravel and out of the race
⚠️ SAFETY CAR DEPLOYED ⚠️#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/TGVi9Ogufr
Az újraindítást követően a pilótáknak nem volt egyszerű dolguk, mert a pálya ideális íve és néhány szakasza nagyon gyorsan száradt, az előzés azonban nem igazán volt lehetséges a vizes részek miatt. A száraz ív azonban nem kedvezett az átmeneti esőgumiknak, ezért a kérdés az volt, hogy mikor lehet/kell slickre váltani, ugyanakkor a csapatok érkező esőt jeleztek a versenyzőknek.
A hetedik körben Verstappen megfutotta az eddigi leggyorsabb kört és már közel három másodperces előnnyel vezette a versenyt. Egy körrel később Leclerc megelőzte Norrist, és üldözőbe vette az élen haladó Red Bullokat, ám már hat másodperces hátrányban volt hozzájuk képest. Időközben Alonso is feladni kényszerült a futamot, miután még a rajt során megsérült elem lerepült az autójáról.
LAP 7/63
— Formula 1 (@F1) April 24, 2022
Damage to Alonso's sidepod (caused by an earlier collision with Schumacher) has forced the Spaniard into the pits and out of the race #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/VzjBiVTqLa
A következő körökben ment a rádiózás csapatok és pilótáik között, hogy mi a helyzet gumikkal, mennyire bírják az egyre jobban száradó körülményeket. Az időjárás-előrejelzés azonban továbbra is közelgő esőt jelzett a huszadik kör környékére. A tizenkettedikben Russel megpróbálta maga mögött hagyni Magnussent az ötödik helyért, ám az előzés után a féktávon kicsit megcsúszott így a dán visszaelőzött. Fél körrel később azonban a Mercedes ismét támadott, ezúttal sikerrel.
Aztán Bottas is elment Magnussen mellett, egyértelművé vált, hogy a Haas alatt nem igazán működnek tovább a félig szárazon (el)használt intermediate-ek. A többi pilóta is panaszkodott, köztük az élen menetelő Verstappen, hogy fogynak az abroncsok. A legtöbben kényszeresen igyekeztek keresni a pálya nedves részeit, hogy hűtsék, és ezzel kíméljék a gumikat.
A tizenhetedik körben az utolsó helyen tartózkodó Ricciardo volt az első, aki felrakatta a sárga oldalfalú slickkeket. Mindeközben a tizedik helyen autózó Hamilton még túl korainak ítélte a váltást. Az ausztrál pilóta mindenesetre meghozta mások kedvét is a cseréhez, például Pérez is kijött a második helyről száraz gumikért, majd végül jött az egész mezőny.
LAP 20/63
— Formula 1 (@F1) April 24, 2022
Contact between Hamilton and Ocon in the pit lane ?
Stewards are investigating ?#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/6qCKgw0M0m
Ahogy kezdtek bemelegedni a slickek, a tizennegyedik helyre visszacsúszott Hamilton megfutotta a 21. körben a verseny addigi leggyorsabb körét, persze az ajándék plusz egy pont nem maradt sokáig a brit bajnok neve mellett. Közben Leclerc nagyon hamar megérkezett Pérezre, ám a sárga oldalfalú gumikkal nem mert letérni a száraz ívről és bevállalni egy kockázatos előzést.
A következő körökre állóháborúvá vált a csata, mindenki igyekezett a száraz íveken autózni, hogy elkerülje a kicsúszást. Némi izgalmat Mick Schumacher szolgáltatott, aki megcsúszott, ám nem lett belőle nagyobb baj. A fiatal német az utolsó helyen autózva mutatta be mindezt, miközben csapattársa Magnussen az előkelő nyolcadikon haladt. A 29. körben aztán Pérez elfékezte a sikánt, kicsúszott, ám szerencséjére nem bukta el a második helyét Leclerc-rel szemben, aki továbbra sem kockáztatta a nedves íven történő előzést.
Ezalatt Verstappen senkitől nem zavartatva robogott az élen a győzelem felé, a leggyorsabb kört is megfutotta. A 34. körben engedélyezte a versenyirányítás a DRS használatát, annak reményében, hogy ez javít valamelyest a pilóták küzdőszellemén, ám a pálya kritikus részei továbbra is nedvesek voltak. A leginkább Hamilton igyekezett megelőzni Gaslyt a 13. helyért, ám próbálkozásait nem támogatta a lassú autója.
LAP 34/63
— Formula 1 (@F1) April 24, 2022
Hamilton chasing Gasly, and with DRS now enabled, the Mercedes man could be about to make a decisive move #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/CmD44aDsSF
Végül a remek formában lévő Tsunoda törte meg a csendet a negyvenhetedik körben, miután sikerrel hagyta maga mögött a nyolcadik helyen tartózkodó Magnussent. Ezt követően Leclerc-t kihozták a boxba egy új szett lágyért, hogy a monacói begyűjtse a leggyorsabb körért járó extra pontot. Pechére Norris megelőzte a kerékcsere alatt, nem volt elég az időelőnye. A helycsere azonban hamar megtörtént, a ferraris megelőzte a brit-belga versenyzőt.
Az olasz istálló kerékcseréjére reagált a Red Bull is, kihozták Pérezt, majd Verstappent. Az 54. körben aztán a harmadik helyen lévő Leclerc hatalmasat hibázott, a sikánban falba tette az autót. Nem volt nagy a csatt, mégis sérült az első szárny. Tudta folytatni, ám kénytelen volt kimenni a boxba új orrkúpért. Nagy szerencséjére nem kellett feladnia a futamot, de csak a kilencedik helyre ért vissza a nagyjavítás után.
LAP 54/53
— Formula 1 (@F1) April 24, 2022
Leclerc has gone into the barriers at the chicane!
He's got going again, returns to the pits and then out again on track but down in P9 #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/242hWCCR8h
Közben Bottas az Alfával utolérte az ötödik helyen köröző Russelt, 13 másodpercnyi hátrányt dolgozott le a korábbi körökben, de előzni már nem tudott. Red Bull egy-kettő lett a végeredmény, a címvédő Verstappent intették le elsőként, övé lett a leggyorsabb körért járó egy pont is. Pérez lett a második, Norris pedig a nevető harmadik, akinek az ölébe hullott a dobogó miután Leclerc kicsúszott. Az Alfák jól mentek, ahogy az Astonok is, a Mercedes becsületét pedig Russel igyekezett megvédeni, miközben Hamilton a középmezőnyben zárt.
Emilia Romagna Nagydíj végeredménye
RACE CLASSIFICATION
— Formula 1 (@F1) April 24, 2022
Career win #22 for @Max33Verstappen ?#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/TWCMJ00cxT
F1-es pilóták pontversenyének állása az Emilia Romagna Nagydíj után
DRIVER STANDINGS AFTER 4 ROUNDS ?
— Formula 1 (@F1) April 24, 2022
Leclerc ← 27 points → Verstappen #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/3e4jIKypLc
Konstruktőri világbajnokság állása az Emilia Romagna Nagydíj után
TEAM STANDINGS AFTER 4 ROUNDS ?
— Formula 1 (@F1) April 24, 2022
Red Bull up to P2, and trail Ferrari by just 11 points#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/18atn4vOYN
A 2022-es szezon a május 6. és 8. között megrendezésre kerülő Miami Nagydíjjal folytatódik.