2022. április 14. | 11:00

A hétüléses családi egyterű az asszisztens rendszerek hiánya és a hátul utazók védelme miatt vérzett el.

Az új Dacia Jogger mindössze egy csillagot kapott a legutóbbi Euro NCAP törésteszten. A Jogger értékelésének alapját a Dacia Sandero Stepway által elért eredmények adták, mivel a két autó szinte azonos padlólemezre épült.

A Sandero Stepway a megszerezhető ötből két csillagot teljesített a tavalyi teszt során, és a tesztek elvégzése előtt az Euro NCAP összehasonlította mindkét autót, hogy a Sandero Stepway eredményei alkalmazhatók-e a Joggerre is.

A Dacia hétüléses családi egyterűje 70 százalékos eredményt ért el a felnőtt utasok védelme, 69 százalékot a gyermek utasok védelme, 41 százalékot a veszélyeztetett úthasználók védelme, és 39 százalékot a biztonsági asszisztensek terén.

Dacia Jogger Euro NCAP törésteszt eredmények
Kép: Euro NCAP

A Jogger azért is veszített pontokat, mivel nem kínál biztonságiöv-emlékeztetőt a leghátsó ülésekhez, és az oldalsó függönylégzsák sem nyújtott kellő védelmet a hátul ülők számára.

Matthew Avery, a Thatcham Research kutatási stratégiai igazgatója elmondta, egy családi autó esetében ez a biztonsági teljesítmény kiábrándító. Bár a Jogger kedvezőbb árfekvése miatt vonzóbb lehet, mint a vele egyazon kategóriába tartozó többi jármű, de biztonsági szempontból jócskán elmarad a riválisok mögött.

„Ebben az esetben a Dacia Joggerből nemcsak hiányoznak azok az aktív biztonsági funkciók, amelyeket a vásárlók alapfelszereltség részeként ma már elvárnak, de még néhány alapvető passzív biztonsági funkció sem felel meg az autógyártók túlnyomó többsége által meghatározott ipari szabványnak” – fejtette ki Avery.

A Dacia szóvivője kijelentette, a Daciánál rendkívül komolyan veszik a vásárlók biztonságát. Kihangsúlyozta, a Jogger egy biztonságos autó, amely minden tekintetben megfelel a európai biztonsági előírásoknak. A vállalat számára az Euro NCAP tesztjén megszerzett csillagok másodlagosak, illetve nem fog olyan funkciókat és technológiákat beépíteni az autóiba, amelyeket az ügyfelek nem akarnak használni és/vagy fizetni nem akarnak értük.

Nyitókép: Dacia