2022. március 17. | 14:12

Sokak szerint nem a konyha, hanem a kanapé az otthon “szíve.” Gondoljunk csak bele a mindennapi életben betöltött szerepére: szeretünk filmeket nézni? Készen állunk a délutáni alvásra? Péntek este kínait rendeltünk és a TV előtt szándékozzuk megenni? Ezek a dolgok általában mind a kanapén zajlanak!

Nem beszélve arról, hogy egy új kanapé mennyire megváltoztathatja a szoba teljes megjelenését és hangulatát, amire a Covid miatti bezártság után sokan nagyon is vágyunk.

De mint azt valószínűleg tudjuk, ennek az ülőalkamatosságnak a megvásárlása egy bonyolultnak tűnő folyamat lehet, az online történő beszerzése pedig egyenesen egy szerencsejátékhoz hasonlítható.

Végül is honnan lehet megállapítani, hogy hibás vagy kényelmetlen-e, ha nem első kézből teszteljük? Ennek megkönnyítésére összeszedtük, mit is érdemes tudni az online bútorvásárlásról.

Melyek a legjobb időszakok a vásárlásra?

Ha a jelenlegi kanapénk tönkremegy, előfordulhat, hogy gyorsan kell döntenünk. Ilyenkor szoktunk abba dilemmába esni, hogy az olcsóbb vagy a drágább verziót válasszuk. Sokan pedig azért hagyják figyelmen kívül az olcsóbb kanapékat, mivel abban a tévhitben élnek, hogy ezek mind silány kivitelezésűek. Ezt viszont csak azok állítják, akik nem tudják elképzelni, hogy egy minőségi darabnak is lehet megfizethető az ára.

Általában a bútorok legújabb modelljei a tavaszi és őszi időszakban érkeznek. Emiatt gyakran a tél és a nyár vége a legjobb alkalom arra, hogy kedvező árakat csípjünk el.

De sokszor előfordul, hogy a webáruházak, mint például a Kanape.net megörvendeztetik a vásárlóikat szuper akciós ajánlatokkal. Ilyenkor lehetőségünk nyílik akár a legújabb trendek szerinti kanapékat is olcsóbban megvásárolni.

Tekintsük át a visszaküldési szabályzatot!

Még ha tetszik is a termék, előfordulhat, hogy sérülten, vagy az összeszereléshez szükséges alkatrészek nélkül kapjuk meg. Egyes cégek ilyen esetekben rendkívül együttműködőek, de sokan egyáltalán nem.

Már csak emiatt is érdemes tisztában lennünk azzal, hogy mi a folyamat a sérült tárgyak vagy hiányzos rendelés esetén? Mit tehetünk, ha valami miatt már nem akarjuk megtartani az adott darabot? Jó, ha tudjuk, hogy a legtöbb e-kereskedelmi webhely rendelkezik visszaküldési és visszatérítési irányelvekkel.

Olvassuk át a vásárlói véleményeket!

Miután megtaláltuk a nekünk tetsző bútordarabot, mindig keressünk rá az interneten, hogy hol kapható még, és mik a vásárlók visszajelzései a többi webhelyen. Gyakran tapasztalhatjuk ugyanis, hogy az egyik webáruházban viszonylag jól értékelt termékről egy másik webshopban borzasztó vélemények vannak.

Amennyiben tehát több helyen is áttekintjük a fogyasztói visszajelzéseket, akkor jobb képet kapunk arról, hogy mit is tervezünk vásárolni, és segít felismerni az esetleges hamis vagy rosszindulatú véleményeket vagy termékajánlásokat. De ha a vélemények még következetesek is, az árak gyakran markánsan eltérőek lehetnek a különböző online áruházakban.