2022. március 17. | 14:09

Tudod, hány embernek volt már valami egészen fantasztikus és újszerű ötlete, ami akár sikeres vállalkozássá is válhatott volna, ha megfelelően készítik elő? Mert hogy nem elég a csúcsszuper ötlet ahhoz, hogy sikeres vállalkozásba kezdj, azt sajnos már sok ember meg tudja mondani. Rengeteg minden másra is szükség van ahhoz, hogy tartós sikereket érj el az ötleteddel.

Mielőtt azonban te is belesétálnál a csapdába, és pusztán az ötletedre és a megérzéseidre hagyatkozva indítanál vállalkozást, érdemes elolvasnod azt, amit az SR-Marketing szakértői tanácsolnak.

Miért végezz piackutatást?

Értjük, hogy valami egészen újszerűt találtál ki, és hiszünk is benne, viszont a feltalálás lelkesedése sokszor elhomályosítja a valóságot, ezért ha ilyen hangulatban találod magad, akkor feltétlenül rántsd magad vissza a földre, a későbbiek során hálás leszel érte.

Először is fontos tudni, hogy hiába hiperszuper a terméked vagy a szolgáltatásod, nem fogja mindenki megvenni. Ahhoz azonban, hogy fel tudd mérni, hogy mennyire van igény a termékedre, piackutatást kell végezned.

Ha tudod, hogy kik, honnan és miért vennék meg a termékedet vagy a szolgáltatásodat, akkor már egy lépéssel előrébb vagy, mint sok más kezdő vállalkozó, és máris ki tudsz építeni egy hatékony marketingstratégiát, ami a túlélés alapja minden vállalkozás számára.

Mielőtt azonban nagy hévvel belevetnéd magad a piackutatásba, határozd meg, milyen számodra az ideális vásárló, kinek szeretnéd eladni a portékád.

Hogyan végezz piackutatást?

Többféle módszer is létezik, de az, hogy te melyiket alkalmazod, azt igazán a kapacitásod fogja meghatározni.

  1. Használhatsz kérdőívet online vagy offline egyaránt. Itt gondosan össze tudod állítani a kérdéssort, amely segít fényt deríteni arra, hogy mit gondolnak rólad és a termékedről a potenciális vásárlók.
  2. A személyes interjúnál aligha akad jobb, hiszen ott azonnal tudsz további kérdéseket feltenni, el tudtok mélyedni egy-egy problémakörben, de ezt sajnos kevesen engedhetik meg maguknak, hiszen ez rendkívül idő-, energia- és ezáltal pénzigényes piackutatási módszer.
  3. A fókuszcsoporttal végzett piackutatás gyakorlatilag olyan, mint a személyes interjú, ugyanakkor fennáll annak a veszélye, hogy egy domináns szereplő miatt egészen más eredmény jön ki, mint ami valójában az igazság lenne.
  4. A leghitelesebb piackutatási módszer talán a megfigyelés, amikor a termékedet, szolgáltatásodat használat közben követheted, és megfigyelheted, hogyan segít a felhasználón.

Talán feleslegesnek ítéled meg ezeket a köröket, de ha az SR-Marketing specialistáira hallgatsz, nem leszel a saját vállalkozásod ellensége!

Minél alaposabb vagy, annál jobb!

Bármilyen vállalkozásba is készülsz belevágni, az alapos tervezés lesz a siker kulcsa. Ha felkészülsz minden eshetőségre, minden veszélyre, ha tudod, hogy mit hangsúlyozz ki, hogy kinek akarsz eladni, akkor már szinte biztosan nyert ügyed van.

Ne hagyd, hogy a tervezés hiánya miatt a világ kevesebb legyen a te vállalkozásod nélkül!