2022. március 16. | 19:29

A Salerno és Reggio Calabria közti autópálya nagyjából 400 kilométer hosszú, a projekt befejeztével ez az útszakasz jelentős újításokat hozhat a közlekedésben.

A közlekedésben újabb és újabb törekvések jelennek meg, melyek környezetvédelmi célokat, vagy a járművek biztonsági szintjének növelését, esetleg éppen a rendelkezésre álló technológia megfelelő kihasználását szolgálják. Egyre inkább úgy tűnik, a jövő útjai sem pusztán közlekedési felületként funkcionálnak majd. Ezt támasztja alá egy Olaszországban zajló fejlesztés, mely a mediterrán állam egyik leghosszabb autópályáján zajlik.

A Salerno és Reggio Calabria közti útszakasz a hosszúra nyúlt építkezés, valamint az ideálistól eltérő adminisztrációs háttér miatt Olaszország egyik leghíresebb autópályájává vált. A 400 kilométer hosszú A2, avagy az Autostrada del Mediterraneo most azonban Európa leghosszabb „okosútjává” válhat.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

Nos, a két olasz város közti útszakaszon a járművek közti kapcsolatteremtést, az önvezetést és a fenntartható energiát helyezik előtérbe. Az infrastrukturális fejlesztések között szerepel többek között a vezetéknélküli kapcsolat legújabb generációja, mellyel a felhasználók magával az úttal is kommunikálhatnak, egy mobilapplikáció segítségével.

Az appon keresztül egy csomó okos szolgáltatást is igénybe vehetnek az autósok. Az autópálya értesítéseket küld veszélyekről, forgalmi akadályokról, balesetekről, úton folyó munkálatokról, az információk segítségével pedig alternatív útvonalakat kínál a közlekedő számára.

Az információs szolgáltatás mellett a 400 kilométeres autópálya az önvezető autózás biztonságos szigetévé válik. Bármilyen hihetetlenül is hangzik, hamarosan elengedhetik a kormányt a sofőrök, ha ezen az útszakaszon járnak, természetesen csak akkor, ha a járművük képes a funkció megvalósítására. Amennyiben minden a terv szerint alakul, ez lesz az első önvezetést támogató út Európában.

Végül, de nem utolsósorban az Autostrada del Mediterraneo a fenntarthatóság szolgálatában is élen szeretne járna. A modern funkciókhoz szükség energiát megújuló forrásokból teremtik elő, a hírek szerint napelemek és szélerőművek is segítik majd a törekvéseket. A villanyautósok számára megnyugtató információ, hogy a 400 kilométeres útszakasz mentén számos elektromos gyorstöltőállomást is telepítenek a kivitelezők.