2022. március 09. | 22:02

Bemutatták az konszern jövőjének legpraktikusabb zászlóshajóját, a ID.Buzz-t.

Az SUV-k iránti fokozott érdeklődés megölte a klasszikus egyterűek kategóriáját, az ilyen jellegű praktikus családi járgányok mára már kevés embernek kellenek. Azonban a VW nem szünteti meg utód nélkül a Touran és a Sharan gyártását, de mielőtt nagyon előre menne fejlődésben, visszanyúlt egy klasszikusért, hiszen a retró szálak a VW T2 hippibuszra emlékeztetnek.

VW ID.Buzz
Forrás: Volkswagen

Az ID.Buzz szerintem kategória újrateremtő” lehet, hiszen a MEB-platformra épülő kisbusz kompakt méreteivel és személyre szabható nagy utasterével könnyen kezelhető, praktikus villanyautó lett. A platformra épülő modellek legnagyobbjáról beszélünk, tengelytávja alapján akkora, mint a Transporter T6.1, de közben mégis 20 centivel rövidebb. A kis túlnyúlás kiemelkedően jól jön a városi közlekedésnél, ahogy a 11 méteres fordulókör is.

Volkswagen ID.Buzz
Forrás: Volkswagen

Az autó formaterve egyértelműen illeszkedik a VW ID sorozat képébe, de a különféle rendelhető bikolor fényezések között a konszern modern minimalista formaterveit kevésbé kedvelők is könnyen találhatnak olyat, ami szívet melengettően kedvessé teszik a formát.

Az utastér kialakításánál nagy hangsúlyt a kapott a megfelelő térérzet megteremtése, de a praktikum sem került háttérbe, hasznos tálcák és rekeszek kerültek bele. Az anyaghasználat szempontjából fontos volt a fenntarthatóság, ezért a szintetikus bőrhatású elemeken kívül olyan PET palackból újrahasznosított felületeket alkalmaztak, mint a tetőkárpit vagy az ülések velúr borításának alapanyaga. A típus rajongóinak apró részletekkel kedveskedik a gyártó, ilyen például a belső kilincsek mögött mosolygó arc, vagy a hátsó ablaktörlőnél az ablakra festett esrnyő és ID.Buzz sziluett.

VW ID.Buzz
Forrás: Volkswagen

A ID.Buzz a jövőbe mutat, elektromos autóról lévén szó ez nem is kérdés, de a cég nem elégedett meg a minimummal, hiszen már javában folynak a tesztek a teljesen önvezető példányokkal. Nyilván a technológia bevezetés még messze van a véglegestől, a jogi környezet véglegesítése is szükséges a közúti engedélyekhez, de a tervek szerint 2025-ben már a hamburgi utazásmegosztó, a Moia autómegosztó flottájában fog üzemelni négyes szintű önvezetéssel felszerelt ID.Buzz .

Az új elektromos autó tisztességgel fel van szerelve a kor olyan közlekedésbiztonsági kiegészítőivel mint az aktív sávváltást segítő rendszer, de akár magától is képes a parkolásra, ha az kényelmesebb a sofőrnek. A már megszokott szenzorokon túl az új ID modellek egymással is kommunikálnak, megosztják fontosabb közlekedési információkat, ezzel felkészítve a biztonsági rendszereket és a sofőrt az úton közeledő veszélyekre. A Teslához hasonlóan állandó online kapcsolattal rendelkező ID modellek szoftverfrissítései folyamatosan érkeznek az autókra, így mindig naprakész a működése.

Volkswagen ID.Buzz
Forrás: Volkswagen

Az utazást támogató rendszernél ez kifejezetten jól jön, hiszen a folyamatosan frissített adatok között más autók közlekedési információit is felhasználja. Példaként említették a bemutatón, hogy ha ismeretlen utakon közlekedünk, ahol nincsenek felfestések, de előttünk járt ott már a rendszert használó jármű, akkor az asszisztens a másik autó adatai alapján képes sávban tartani az autót.

Az európai piacra érkező modell a többi ID modellhez, sőt az híres T2-es Transporterhez hasonlóan hátsókerék-meghajtású lesz, 201 lóerős elektromotorral, ami a paletta többi technikája alapján 310 Nm forgatónyomatékkal tekeri majd a kereket. A nettó 77 kWh kapacitású lítium ion akkumulátor pakkal az ID.4 papíron 520 km megtételére képes, ami a tesztek alapján inkább 420 km, vélhetően a ID.Buzz is tudja majd ezt.

Az autó töltési maximuma akár a 170 kW-ot is elérheti a bemutatóban elhangzottak alapján, így elméletben egy félórás kávészünet alatt simán fel lehet tölteni 20-ról legalább 80 százalékra. Az ID.Buzz nem csak tölthető, de akár visszatöltésre is képes, ha az otthoni energiafelhasználás ezt igényli.

VW ID.Buzz beltér
Balra a személyszállító, jobbra a kishaszongépjármű kivitel beltere (Forrás: Volkswagen)

Az ID.Buzz személyautó és teherautó formában is bemutatkozott. Elektromos autóként fizikai adottságai kiválóan szolgálhatják az üzleti felhasználást a 4 köbméteres raktér korlátaiig, ami épp két Euro raklapot jelent. A legrövidebb helyeken mérve 2,2 méter hosszú és 1,7 méter széles, 1,25 m méter magas a tér, ügyesen variálható, ezért minden bizonnyal számtalan felszereltséget létrehoznak belőle. A variálhatóság sok mindenre kiterjed, például a hátsó ajtóra, ami lehet akár kétszárnyú oldalra nyíló vagy egyben felhajtható is.

VW ID.Buzz
Balra a személyszállító, jobbra a kishaszongépjármű kivitel csomagtere (Forrás: Volkswagen)

A raktér 600 kg terhelhetőségű, amin felül még a tetőre tehető csomagtartó is elbír 100 kg-ot. A csomagok számtalan rögzítési ponttal leköthetők, sőt, ha a 2,2 méteres hossz nem lenne elég, akkor az anyós ülés irányába tovább bővíthető 2,65 méterre.

Ha érdekel az ID-család másik tagja, akkor ezt a bemutatót se hagyd ki!

Volkswagen