2022. március 03. | 10:16

Ez most ráfért a németekre.

Több új modell is ötcsillagos minősítést kapott az Euro NCAP töréstesztjén, köztük volt mások mellett az új Renault Mégane E-Tech Electric és a Volkswagen Polo is.

A Volkswagen frissített kisautója az új középső légzsákok és a fejlettebb ütközéselkerülő rendszerek miatt érdemelte ki az öt csillagot. Az autó az alapfelszereltségi szint alapján 94 százalékos pontszámot ért el a felnőtt utasok védelme, 80 százalékot a gyermek utasok védelme és 70 százalékot a veszélyeztetett úthasználók és a biztonsági asszisztensek védelme terén.

Az új Volkswagen Taigo kompakt ugyanúgy öt csillagot kapott, mint a Polo, a felnőtt és a gyermek utasok védelme is komoly erőssége, előbbi kategóriában például 94 százalékos eredményt írtak be a neve mellé. A Felicity Ace elsüllyedése után ráfért a konszernre a jó hír.

Törésteszt
A kép illusztráció!

A 2022-es Év Autója-címre jelölt Mégane E-Tech Electric szintén öt csillagot kapott a továbbfejlesztett karosszéria- és utasbiztonsági rendszereinek, valamint a fejlett vezetőtámogató rendszereinek köszönhetően, ezek közé tartozik az automatikus vészfékezés is. Az elektromos SUV jó eredményeket produkált a felnőtt illetve a gyermek utasok védelmét illetően (előbbire 85, utóbbira 88 százalékos értékelést kapott), a biztonsági asszisztens és a veszélyeztetett úthasználók védelme terén pedig 79%-os, illetve 65%-os eredményt ért el.

Az új Lexus NX, amely ugyanarra a platformra épül, mint a Toyota RAV4, szintén öt csillagot kapott. A legmagasabb értékelést (91 százalék) a biztonsági asszisztens miatt érdemelte ki, a veszélyeztetett úthasználók védelmében viszont kevésbé volt kimagasló, bár a 83 százalékos értékelés miatt egyáltalán nincs szégyenkeznivalója.

Az NX annak ellenére érte el ezt a pontszámot, hogy a Lexus nem adta meg a modell összes műszaki adatát, ami az Euro NCAP szerint „a Toyota márkára nem jellemző gondatlan benyomást keltett”. Az új BMW 2-es Coupé csak négy csillagot kapott, az indoklás szerint azért, mert az autonóm vészfékrendszer az autókkal és gyalogosokkal ellentétben a kerékpárosok ellen nem nyújt maximális védelmet.