2022. február 26. | 00:57

Az utolsó tesztnapon látottak nem sok jóval kecsegtetnek azok számára, akik az erőviszonyok átrendeződését remélték.

Az első két barcelonai tesztnap alapján úgy tűnt, a Ferrari és a McLaren is előrelépett a tavalyi szezonhoz képest. A harmadik napon azonban végül úgy tűnik, hogy a Mercedes és a Red Bull is szeretett volna tiszta vizet önteni a pohárba annak kapcsán, hogy mi is a helyzet valójában.

Az első két barcelonai tesztnap alapján úgy tűnt, a Ferrari és a McLaren is előrelépett a tavalyi szezonhoz képest. A harmadik napon azonban végül úgy tűnik, hogy a Mercedes és a Red Bull is szeretett volna tiszta vizet önteni a pohárba annak kapcsán, hogy mi is a helyzet valójában.

Reggel még a Mercedes friss igazolása, George Russell volt a leggyorsabb, délután azonban Lewis Hamilton neve került a lista tetejére. A hétszeres bajnok 1:19.138-as idővel zárta a napot, közel egy tizeddel verve csapattársát.

A délelőtti gyakorlást öt alkalommal szakították meg kényszerű okok miatt. Először Fernando Alonso Alpine-ja kezdett sűrű füstöt okádni magából. Az A522-essel hidraulikai probléma adódott, így idő előtt kénytelen volt befejezni a francia csapat a spanyolországi programját.

Pierre Gasly nem sokkal később összetörte az AlphaTauriját, majd Csou Kuan-jü autója állt meg, ami miatt újból meg kellett szakítani a gyakorlást. Vettel Aston Martinja a délelőtti edzés utolsó perceiben állt meg, olajszivárgás lépett fel, amelynek következtében még egy kisebb tűz is keletkezett.

Russell délelőtt 66 kört tett meg, ám Hamilton délutáni gyorsaságának köszönhetően a Mercedes fiatal versenyzője visszacsúszott a második helyre. A Red Bull bizonyult a második leggyorsabb csapatnak, Sergio Perez végzett előrébb, Max Verstappen így a negyedik helyen zárt. Sebastian Vettel az ötödik legjobb időt autózta, mielőtt versenyautója némi füst kíséretében megadta magát.

Délután nedves körülmények között is kipróbálhatták a csapatok, hogyan muzsikálnak a Pirelli 18 colos esőgumijai és intermediate abroncsai

A hatodik és a hetedik helyen a Ferrari két versenyzője végzett Charles Leclerc, Carlos Sainz sorrendben. A nyolcadik és a kilencedik időt a Williams pilótái, Alexander Albon és Nicholas Latifi autózták. A két McLaren, Daniel Ricciardo és Lando Norris a tizedik és a tizenegyedik pozícióban zárt.

Alonso a 12. helyen végzett, de Alonso alig tudott teljesíteni pár kört azt megelőzően, hogy meghibásodott volna az autója. Csou Kuan-jü a 13. lett, 41 kört pakolt bele az Alfa Romeóba, mielőtt átadta volna a kormányt márkatársának, Valtteri Bottasnak. A finn azonban mindössze 10 kört tudott megtenni péntek délután.

Gasly a 14. legjobb idővel zárt, ám miután balesetét követően eltörött az első szárny és a felfüggesztés is, így délután Cunodának már nem volt lehetősége volán mögé ülnie. A Haas is megbízhatósági gondokkal küzdött, Nikita Mazepin kilenc kör után kiszállt az autójából, ám hosszas javításokat követően sem tudott az amerikai csapat részt venni az edzés további részben.

Érdekes volt ez a hét, hiszen az első napon még Lando Norris volt az élen a McLarennel, a másodikon Charles Leclerc a Ferrarival, a harmadikon pedig már Lewis Hamilton a Mercedesszel. A hivatalos előszezon előtti tesztnek Bahrein ad otthont március 10-12 között, míg a mezőny március 18-20 között már a szezonnyitó hétvégén vesz részt.

A harmadik barcelonai tesztnap eredményei:

  1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1:19.138, 94 kör
  2. George Russell (Mercedes) 1:19.233 +0.095, 66 kör
  3. Sergio Perez (Red Bull) 1:19.556 +0.418, 74 kör
  4. Max Verstappen (Red Bull) 1:19.756 +0.618, 59 kör
  5. Sebastian Vettel (Aston Martin) 1:19.824 +0.686, 48 kör
  6. Charles Leclerc (Ferrari) 1:19.831 +0.693, 44 kör
  7. Carlos Sainz (Ferrari) 1:20.072 +0.934, 92 kör
  8. Alexander Albon (Williams) 1:20.318 +1.180, 94 kör
  9. Nicholas Latifi (Williams) 1:20.699 +1.561, 13 kör
  10. Daniel Ricciado (McLaren) 1:20.790 +1.652, 86 kör
  11. Lando Norris (McLaren) 1:20.827 +1.689, 52 kör
  12. Fernando Alonso (Alpine) 1:21.242 +2.104, 12 kör
  13. Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) 1:21.939 +2.801, 41 kör
  14. Pierre Gasly (AlphaTauri) 1:22.469 +3.331, 40 kör
  15. Nikita Mazepin (Haas) 1:26.229 +7.091, 9 kör
  16. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 1:30.433 +11.295, 10 kör

Az időeredménynél beszédesebb, hogy mennyi kört tudtak megtenni a csapatok. Megbízhatóság tekintetében a Ferrari, a Mercedes, a McLaren, a Red Bull és a Williams sem küzdött gondokkal, sőt, az AlphaTaurit is ide lehet sorolni. Az energiaitalosok fiókcsapata csupán azért marad el az első ötöstől valamelyest, mert Pierre Gasly összetörte az autót.

A szabályváltozásokat nagy reményekkel váró Aston Martin és Alpine számára azonban nem úgy alakult a barcelonai három nap, ahogyan szerették volna. Ez nem sok jóval kecsegtet Vettel és Alonso számára. Ha nem történik gyökeres változás csapataik háza táján, akkor lehet, hogy az idény végén búcsút intenek a Száguldó Cirkusznak a "nagy öregek".

A legtöbb problémával az Alfa Romeo és a Haas küzdött. Az egyértelműnek látszik, hogy a Haas nem lesz olyan mértékű lemaradásban, mint tavaly volt, könnyen lehet, hogy az Alfa Romeo és a Haas azonban nem fog tudni beleszólni egyhamar a pontokért zajló küzdelmekbe.

A három tesztnap során ennyi kört tettek meg a csapatok:

  1. Ferrari 439 kör
  2. Mercedes 393 kör
  3. McLaren 365 kör
  4. Red Bull 358 kör
  5. Williams 347 kör
  6. AlphaTauri 308 kör
  7. Aston Martin 296 kör
  8. Alpine 264 kör
  9. Alfa Romeo 175 kör
  10. Haas 160 kör
  • Címkék:
  • F1