2022. február 22. | 15:17

Brutál erő lakozik az off-roadozásra született masinában.

A Ford bemutatta az új generációs Ranger Raptort, ami a nehezebb terepeken is megállja a helyét. A gyártó sugallása szerint kevés autó tud olyan kiváló off-road élményt nyújtani, mint a most leleplezett monstrum.

Ford Ranger Raptor
Fotó: Ford

A képeken látható autó a vadonatúj Ford Ranger nagy teljesítményű változata. Az első példányokat 2022 vége felé szállítja le a Ford a vásárlóknak. A vadonatúj Raptort a kettős turbótöltésű, 3,0 literes V6-os EcoBoost benzinmotor hajtja, ami 288 lóerő teljesítményt és 491 Nm forgatónyomatékot ad le.

Ford Ranger Raptor
Fotó: Ford

A Ford GT és a Focus ST modellekben megismert turbólyuk-semlegesítő rendszert itt is integrálták. Ennek lényege, hogy a turbó akár még három másodpercig is pörög azután, hogy a vezető felengedte a gázpedált, így a kigyorsításoknál és fokozatváltásoknál a sofőr azonnali gyorsulásra számíthat.

Közeli fotón a 3,0 literes V6-os EcoBoost benzinmotor
Fotó: Ford

Az elektronikus vezérlésű aktív kipufogórendszer többféle motorhangot kínál, a legszimpatikusabb hangeffektet a kormánykeréken elhelyezett gombbal lehet kiválasztani. A jelenlegi 2,0 literes EcoBlue biturbó dízel egyébként nem tűnik el az új generációs Ranger Raptor motorkínálatából.

A Ford mérnökei alumínium lengőkarokat, hosszú első-hátsó rugóutakat és Watt-rudazattal kiegészített hátsó futóművet terveztek, hogy a Ranger Raptor még akkor is jól kezelhető legyen, ha valaki nagy tempóval közlekedik a nehézkes terepen.

Ford Ranger Raptor
Fotó: Ford

Az off-road szerelmesinek további jó hírrel szolgált az autógyártó: a Ranger Raptorban most jelenik meg először az a négykerék-meghajtási rendszer, amelyben egy elektronikus vezérlésű, kétfokozatú terepváltó osztómű, illetve zárható első és hátsó differenciálmű működik.

Az új Ford Ranger Raptor utastere
Fotó: Ford

Az autó 17 colos felniken gurul, amelyeket kizárólag a Raptorhoz kínált, nagy teljesítményű terepabroncsok ölelnek körbe. Az utastérben a vadászgépek által ihletett sportülések egyfelől baromi kényelmesek, másfelől a testet is kiválóan megtámasztják a gyors kanyarokban. A bőrrel borított kormány fűthető, hogy hideg időben se legyen annyira kényelmetlen a fogása. A 12,4 colos digitális műszeregységet a a 12 colos központi érintőképernyő egészíti ki.

Ford