2022. február 09. | 09:12

Az indoklás szerint a vásárlók egyre inkább a tisztán elektromos modelleket keresik.

Nem fejleszt több belső égésű motort Európa számára a Nissan, mivel a vásárlók egyre inkább a tisztán elektromos járműveket keresik – jelentette be Ashwani Gupta, a japán cég operatív igazgatója a vállalat pénzügyi eredményeinek ismertetése során. 

A fejlesztések leállítása egybeesik az új Euro 7-es emissziós normák bevezetésével, amelyek jelentősen korlátozni fogják a benzines és dízelmotoros autók károsanyag-kibocsátását, és a gyártók szerint jelentősen megdrágítják majd a hagyományos hajtásláncot használó modellek előállítását. Az Európai Unió várhatóan 2025-től lépteti majd életbe az Euro 7-es szabályozást. Az új szabvány bevezetését szinte a teljes autóipar ellenzi, mivel a tervezett határértékek 5-10-szer szigorúbbak, mint az Euro 6 esetében – a VDA német autóipari csoport szerint.

Nissan Qashqai
Fotó: Nissan

Gupta elmondta, a Nissan továbbra is fejleszt majd belső égésű motoros hajtásláncokat azokra a piacokra, ahol nem kell ilyen szigorú megkötésekkel számolni. Kiemelte, hogy az újratervezett Z sportautó, valamint a Rogue crossover iránt jelenleg is igen komoly kereslet tapasztalható bizonyos piacokon. A Nikkei gazdasági hírportál szerint az amerikai piacos, főként pickup modelljei számára szintén fejleszt majd a gyártó belső égésű motorokat.

A Nissan és szövetségi partnerei, a Renault, illetve a Mitsubishi a következő öt év folyamán több mint 23 milliárd eurót invesztál a villanyautók fejlesztésébe. Mindezt azok után, hogy a csoport már eddigi is 10 milliárd eurót költött az elektromosításra. A tervek szerint a szövetség 2030-ig a több mint 30 új elektromos autót fog piacra dobni. 

Az elektromos átállás jegyében a Nissan csatába küldi a Micra kisautójának teljesen elektromos utódát, amely a hamarosan piacra kerülő új Renault 5-tel közösen közös platformra épül, és műszaki tartalmukat telintve is nagyon hasonlóak lesznek.