2020. november 04. | 15:02

Nagy kérdés, hogy van-e a svéd vállalatban annyi potenciál, hogy a közelmúltban elkövetett hatalmas hibák ellenére is megbízzanak benne a támogatók?

A svéd gyártó mostanában sokszor követ el hatalmas hibákat. A Polestar 2 modell nem csak szoftveres, hanem hardveres meghibásodásokat is produkált, amiért visszahívásokat kellett eszközölni, majd pedig az új logó miatt kerültek pereskedésbe a Citroën márkához tartozó DS vállalattal.

Ezek ellenére a Polestar még mindig hisz abban, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően le tudják előzni az amerikai Tesla cégóriást. Ehhez sok pénzre lenne szükségük, amihez 500 millió dollárt (mai, aktuális árfolyammal számolva 155 milliárd forintot) kérnek a befektetőktől. Érdekesség, hogy a cég anyavállalata egyébként a Geely, amely az információk szerint nem adna ennyit nekik, azonban nagyon úgy tűnik, hogy a Polestar nem is igazán kérne, hiszen nekik inkább a függetlenedés a céljuk. Ezek a tárgyalások még most is folyamatban vannak.

Annak érdekében, hogy a vállalat versenyképes tudjon maradni, a Polestar modellek Kínában készülnek, környezetbarát anyagok felhasználásával. Mindezek ellenére a már korábban említett hibák és botlások nem feltétlenül kelthetnek túl nagy bizalmat a befektetők szemében, akik nem biztos, hogy össze fognak dobni ennyi pénzt a következő hatalmas fejlesztésekhez. Ezek keretein belül érkezik nemsokára a sorozatgyártásba is átvezetett Precept elektromos modell, amelyet sokan a Tesla Model S vetélytársának tartanak.