2020. október 28. | 15:26

A szimulációkon már első próbálkozásra lenyomta a nürburgringi rekordot, amit a Porsche 919 Hybrid Evo tartott.

Amióta a Volkswagen-csoport 1999-től átvette a Bugatti márkát, minden autó egy vadállat volt. Úgy tűnik, hogy ez a pokoli gyors hiperautó lehet a búcsú modell, hiszen felvetődött annak a lehetősége, hogy a francia márka a Rimac tulajdonába kerülhet a jövőben. A gép borítása egy 8,0 literes, versenyüzemanyaggal 1850 lóerős, W16-os erőforrást takar, de még 98-as oktánszámú üzemanyaggal is 1600 lóerő körül tud.

A molsheimi mérnököknek sikerült a súlyát 1240 kilogrammra csökkenteniük, ez nagyjából megfelel egy hagyományos európai autóénak. A súly/teljesítmény arány 0,67, elképesztő mutató.

Ez az autó egy valóságos rakéta, melyet persze csak versenypályára szánt a márka. A gyorsulása brutális, mindössze 2,17 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből 100 km/órás sebességet érjen el. A 200-at 4,36 másodperc alatt, míg a 400-at 12,08 másodperc alatt ért el. Ami még nagyobb szám, hogy a 400-as tempó eléréséhez és onnan álló helyzetre való lassulása mindössze 24,64 másodperc alatt történik meg, amit a Koenigsegg Regera csak 31,49 mp alatt teljesített. A csúcssebessége akár 500 km/óra felett is lehet. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a számok csak szimulációk alapján lettek kikalkulálva, de ezzel együtt nagyon impresszívek.

Elképesztően hatékony és kompakt aerodinamikai csomaggal van megáldva. Meglehetősen alacsony az egész járgány, hiszen magassága még az 1 métert sem éri el, mindössze 995 mm a magassága. Ez az érték 300 milliméterrel kevesebb, mint a hagyományos Bugatti Chiron esetében.

Az autó hátulján található X-alakú lámpák hihetetlenül jól néznek ki.

A Bugatti egyelőre még nem döntött afelől, hogy bevetik-e a hiperautót esetleg egy LMP1-es szériában (hiszen az FIA, azaz a Nemzetközi Automobil Szövetség szabályainak megfelel), vagy esetleg legyártják-e az ügyfelek számára is.

Amennyiben érdekel egy életnagyságú LEGO Bugatti Chiron, nézd meg alábbi videónkat! Ha nem indul, megnézheted az Alapjárat YouTube csatornáján is.

Képek: Bugatti