2020. augusztus 29. | 12:02

Egy éve történt a tragédia - A 22 éves Hubert, aki egy nagyon alázatos, nagyon szimpatikus személyisége volt az F1-es utánpótlás-nevelő szériának, ma talán már a száguldó cirkuszban bizonyíthatná tehetségét.

Az autóversenyzés egyre biztonságosabb, egyre több biztonsági fejlesztést eszközölnek, azonban sajnos időről időre szembesülünk a ténnyel: tragédiák és szerencsétlen véletlenek bizony vannak. Ahogy Jules Bianchi balesete megrázta az autósport világot, úgy a francia tehetség halála is ilyen volt. Ezek azok a pillanatok, amikor az ember elgondolkozik azon, hogy valóban érdemes ezt így csinálni?

Anthoine Hubert 1996-ban született Lyon városában, Franciaországban. 10 éves korában már a gokartban ült és szépen fejlődve évről évre jutott feljebb. 2013-ban aztán eljött a várva várt áttörés, beülhetett az együléses forma autókba. Egyből megszerezte a francia Formula-4-es bajnokság első helyét. Ismét egy jó pár év eltelte után ért fel a GP3 csúcsára és jutott a Forma-1 előszobájába, a Formula-2-es szériába.

Hubert egy nagyon alázatos, nagyon elkötelezett küzdő volt, olyan barátokkal, mint például Charles Leclerc és Pierre Gasly, akik már ott vannak a királykategóriában. Ez a generáció a szemünk előtt nő fel, sokan együtt versenyezve, barátokként érnek feljebb és feljebb. Anthoine és a többi versenyző szenvedélye a motorsport iránt tudja megadni a választ a korábban feltett kérdésre. A szenvedély vitte a legnagyobb világbajnokokat is előre a címek megszerzéséért. Abban a pillanatban, hogy felveszik a bukósisakot, megváltozik számukra minden.

Most pedig egy év után visszatér a helyszínre mindenki, még Juan Manuel Correa is, aki szintén résztvevője volt annak a szerencsétlen balesetnek. Meghökkentő képek születnek ezekről a pillanatokról, akárcsak érdemes Billy Monger példájára gondolni, aki egy brit Formula-4-es futamon szenvedett el egy szörnyű balesetet. Ennek következtében elvesztette mindkét lábát. De hogy mekkora küzdők ezek a versenyzők? Már abban az évben visszaült egy versenyautóba, egy évvel később pedig még F1-es autót is tesztelt.

Ezeket a történeteket megismerve tudjuk megérteni igazán azt, hogy miért száguldanak még ezek után is 300-as tempóval ezek a pilóták, hogy miért vállalnak be olyan merész manővereket, és főként miért harcolnak az elsőnek járó trófeáért.

  • Címkék:
  • F1