2020. augusztus 24. | 10:39

A német autógyártók közül egyedül a Porschénak nincs oka a panaszra.

A koronavírus-járvány mindenki életét felforgatta, nagyon kevesen fognak jó szívvel visszaemlékezni a 2020-as esztendőre. A német autógyártók – a Porsche kivételével – különösen megsínylették az elmúlt hónapokat.

A Handelsblatt nevű német oldal munkatársai utánajártak annak, hogy az ottani autógyártókat hogyan érintette pénzügyileg a COVID-19. A tanulmány általánosan vizsgálja a bevételi és kiadási oldalakat, a kapott statisztikákból pedig érdekes következtetéseket vontak le a tanulmány készítői.

Az értekezés szerint például a Volkswagen értékesítése 28 százalékkal zuhant be a mögöttünk hagyott hónapokban, a VW hozzávetőlegesen 489 dollárt (143 ezer forintot) veszített autónként eddig 2020-ban. Érdekesség, hogy a Toyota hasonló cipőben jár, mint a VW (a japánok eladásai 29 százalékkal csökkentek), de a keleti autógyártó a koronavírus-helyzet ellenére is 628 dolláros nyereséget ért el eddig autónként.

A Volkswagen mellett a BMW és a Mercedes-Benz sem tapsikolhat örömében, amikor terítékre kerülnek a számok. A BMW körülbelül 1300 dollárt (aktuális árfolyamon átszámítva közel 400 ezer forintot), a Mercedes pedig nagyságrendileg 700 dollárt bukott autónként eddig 2020-ban. A nagy hármassal ellentétben a Porsche jól tartja megát, a közelmúltban autónként közel 11 800 dolláros profitot termeltek a stuttgartiak.

A Porschén kívül a Tesla is irigylésre méltó számokat produklt a vészterhes hónapokban, a villanyautókat gyártó vállalat 3500 dolláros nyereséget könyvelhetett el autónként 2020 eddigi részében. 2019-ben egyébként a Volkswagen-csoport kereste a legtöbb pénzt másodpercenként, a második a Toyota lett a Fordot megelőzve. Ha kíváncsi vagy a teljes listára, akkor ajánlom szíves figyelmedbe Balázs vasárnapi írását.