2020. augusztus 18. | 12:36

Azt beszélik, hogy végre méltó utódot kaphatnak a legendás F40-F50 modellek.

Legendának születni kell. Mikor lesz egy autóból álomautó, vágyott darab, gyűjtött ereklye, dollármilliókat érő tárgy? Hát akkor, ha már újkorában kiemelkedik a kortársai közül. Ehhez egy szuperautó esetében az indokoltan nagyon magas vételár, a kellően limitált gyártási darabszám és természetesen a minden más autónál jobb menetteljesítmények szükségeltetnek.

Persze az olasz márkának az elmúlt évtizedekben volt egy Enzo Ferrarija (2002-2004), egy LaFerrarija (2013-2016), egy LaFerrari Apertája (2016-2018), illetve most van a Ferrari SF90 Stradaléja, de minden konkurenst legyőző szuperautó a Ferrari F40 és a Ferrari F50 óta hiányzik a kínálatból. Félreértés ne essék, nem leszólni akarom az előbb említett Enzót és társait, de a Koenigsegg és a Bugatti uralta időkben az igazi nagy durranás eddig elmaradt.

Talán most minden megváltozik, ugyanis Olaszországban arról beszélnek, hogy a Ferrari dolgozik egy modern, minden másnál jobb, erősebb és persze gyorsabb szuperautón. Állítólag maga a legenda, a megközelíthetetlen Ferrari F40 inspirálta az új modell megszületését. Ha ez igaz, nemsokára mindenhol erről fognak beszélni, és a Ferrari elfoglalja méltó helyét a szuperautó-gyártás trónján.

A Ferrari F40-et annak idején egy 2,9 literes, V8-as biturbo motor hajtotta. Mi hajthatná az új szuperautót? Stílusosan belekerülhetne az F8 Tributóban szolgáló 3,9 literes V8 biturbo. A baj az vele, hogy „csak” 720 lóerőt teljesít, ami ma már messze nem elég ahhoz, hogy a legjobbnak mondhassa magát az állítólagos autó. Kézenfekvőbb lenne, ha az SF90 Stradale 1000 lóerős hibrid hajtásláncát kapná kissé felpaprikázva, hogy esélye legyen legyőzni az 1500 lóerős Bugatti Chiront. Persze ezek csak találgatások, semmi hivatalos információ nem jelent még meg az autóról, ahogy arról sem, hogy van-e egyáltalán bármi igazságalapja az új Ferrari szuperautó érkezésének. Remélem van.