2020. május 28. | 11:29

Állítólag ennyit is megadhatnak ezért a hibátlan, teljesen gyári állapotú és mindössze 2 000 kilométert futott példányért.

Vannak a sportautók, vannak a szuperautók és véleményem szerint vannak a hiperautók, amelyeket szinte alig lehet kategorizálni, hiszen annyira gyorsak, annyira különlegesek, annyira ritkák, annyira elérhetetlenek és persze annyira drágák. Ebbe az alig értelmezhető kategóriába tartozik az Enzo Ferrari is, az autó, amelynek a fejlesztésébe és tökéletesítésébe maga Michael Schumacher is bekapcsolódott annak idején.

Az Enzo Ferrari a F1-es autók világát, sebességét és vegytiszta élményét volt hivatott elhozni azon földi halandók számára, akik 1. képesek voltak kifizetni az árát, 2. egyáltalán bekerültek abba a rendkívül szűk körbe, hogy szóba kerüljön a vásárlás lehetősége. 2002 és 2004 között mindössze 400 példány hagyta el a maranellói gyár kapuját, amelyek egy részét már rég összetörték, de az egyik 2003-as, tökéletes eredeti állapotban megőrzött példány most éppen eladó.

Persze nincs fent a hasznaltauto.hu-n, az RM Sotheby’s aukciósház árulja, a licit jelenleg 2 040 000 amerikai dolláron, azaz átszámítva körülbelül 650 millió forinton áll, de ennél a jelentéktelen összegnél azért jóval többet remélnek a szervezők. Az aukció 2020.05.29-én ér majd véget, és mire a kalapács asztalt ér, 2,9 milliót vagy még többet kaphat érte az eladó. Forintban ez azt jelenti, hogy az autó ára átlépheti az egymilliárdot is!

Tekintve, hogy a német mobile.de autóhirdető portálon 3,5 millió euróért (1,2 milliárd Ft) is kínálnak Enzo Ferrarit, ráadásul az 8 000 kilométert futott, simán lehetséges, hogy ez a konkrét ferraripiros példány eléri a milliárdos összeget. Mit lehet tudni az autó múltjáról? Forgalomba helyezése Kaliforniában történt 2003-ban és első tulajdonosa csak 2018-ban vált meg tőle. Ekkor került a szintén autógyűjtő mostani tulajdonosához. Használni egyik sem használta.

A hiperautó órájában csak 1 250 mérföld (2 011 km) van, állapota ennek megfelelően teljesen gyári, olyan, mintha most gurult volna ki a gyárkapun. Annak ellenére, hogy nem igazán ment, a szükséges szervizeket (még az egyébként csak majd a 40 ezer kilométernél esedékes nagyszervizt is) mind megkapta, amiket a San Fransiscó-i Ferrari szalon igazolni is tud.

Akárkié is lesz ez a gyönyörű és kívánatos autó, minden bizonnyal – ahogyan azt az eddigi tulajdonosai is tették – beállítja majd egy por- és páramentes garázsba. Ahelyett, hogy versenypályán kiélvezné a 6,0 literes, 660 lóerős, 8 200-ig elforgó szívó V12-es motor nyújtotta orgiát és menetteljesítményeket. Ha mégis így tesz, akkor jutalma 3,1 másodperces 100-ra gyorsulás és 355 km/h-s végsebesség lehet. De én mondom, ezt elrakják és 20 év múlva eladják sokszoros áron.