2020. augusztus 04. | 09:00

A legerősebb, BMW V8-cal szerelt Land Rover Defendert tesztelték a Nürbugringen.

Az autózás világában kicsit is jártas személy tisztában van azzal, hogy a Defender esetében egy ízig-vérig terepjáróról van szó: csomagtérajtóra szerelt pótkerék, 2,5 tonnás önsúly, létraalváz, összkerékhajtás. Az elmúlt héten egy olyan járművet láthattak a szemfüles lesifotósok a Nürbugringen, ami valójában nem is oda való: az új Land Rover Defendert tesztelték a hamarosan kapható, V8-as motorral.

A BMW M Performance-tól származó, 4,4 literes twin-turbo motor 510 lóerőt teljesít, így nagyjából 5 másodperc alatt gyorsítja a Defendert 100 km/órás sebességre, ami a 400 lóerős, P400-as benzines kivitelhez képest 1,4 másodperces javulást jelent. Természetesen a sportkipufogó rendszer kihozza a nyolc henger hangjából a maximumot, a képeken látható piros féknyergek nagyobb fékeket sejtetnek, és vélhetően a felfüggesztést is áthangolták, igaz, a képeken azért dől rendesen a bódé, a nagy súllyal és a magas felépítéssel küzdenie kell a légrugós rendszernek és az elektronikának.

Az 575 lóerős Range Rover Sport SVR az egyik legpotensebb Land Rover SUV, lehet, hogy meg kellett volna hagyni a Defendert igazi terepjárónak, az SVR meg maradjon az utcai betyár. Valójában azonban a telhetetlen ügyfelek kielégítése lehet a cél, illetve, hogy borsot törjenek a G-osztály orra alá. A tehetős vásárlók 90%-a nem fogja használni a V8-as Defendert terepen, csupán a státuszszimbólum szerepét fogja betölteni. Az angolok információ szerint 100 000 fonttól indul a csúcsmodell ára, ami nagyjából 38 millió forintot jelent a jelenlegi árfolyamon átszámolva.