2020. július 30. | 19:00

A brit autógyártó eladási mutatói 41%-kal estek vissza a tavalyi évhez képest.

Az Aston Martin új ügyvezetője szerint a vállalat hamarosan újra a világ egyik legnagyszerűbb luxusautómárkája lehet. Lawrence Stroll optimista, annak ellenére, hogy a cég egy 227,4 millió fontos adózás előtti veszteséget könyvelhetett el 2020 első felében, a COVID-19 világjárványnak köszönhetően. A brit vállalat január és június között 1770 autót értékesített, ez 41%-os visszaesést jelent a tavalyi évhez képest.

A koronavírus miatt elrendelt intézkedések következtében gyakorlatilag az összes Aston Martin kereskedés bezárt. A vállalat nyeresége 64%-kal visszaesett, melyben az utóbbi hónapok felfelé ívelő mutatói is benne vannak. Az eladások drasztikus csökkenése mellett gyárbezárások is nehezítették a helyzetet. Le kellett állítani a termelést Gaydonban, ahol a sportmodellek készülnek, valamint az új St. Athanben található üzemben is, ahol az új DBX SUV-t gyártják. Utóbbi helyszínen azóta ismét beindult a munka, ám Gaydonban továbbra is állnak a gépek, ott augusztus végén folytatódhat a termelés.

A COVID-19 kitörésekor az Aston Martin éppen egy jelentős átszervezés kellős közepén volt. Lawrence Strollt áprilisban nevezték ki ügyvezető igazgatónak, a kanadai üzletember által vezetett konzorcium egy 688 millió fontos befektetéssel emelné új szintre a brit luxusmárkát.

Stroll tervei között a nyereségesség növelése és a költségek csökkentése szerepel. A sportautókat gyártó részlegen ezért is szünetel a termelés, hogy minden erejükkel az új DBX SUV-ra összpontosíthassanak. Az átszervezés miatt akár 500 ember is elveszítheti munkahelyét.

A pénzügyi eredmények mellett vezetőségi változásokat is jelentettek be, Lawrence Stroll kinevezte Tobias Moerst az Aston új vezérigazgatójának. Moers a Mercedestől érkezik, és Andy Palmert váltja a bársonyszékben.

„Az elmúlt hat hónap tele volt intenzív kihívásokkal. A járvány negatív hatásainak ellenére nem állítottuk le az átszervezési folyamatokat. Célunk, hogy az Aston Martin a világ egyik legnagyobb luxusautómárkája legyen. Vissza kell állítanunk a kereslet és a kínálat egyensúlyát, a mennyiség helyett inkább a minőségre koncentrálva. Ez a sikeres jövő kulcsa” - mondta Lawrence Stroll, az Aston Martin ügyvezetője.

„Az új DBX modellünk kritikus szerepet tölt be vállalatunknál. Nagyon örülünk, hogy több mint egy hónap leállást követően újraindulhatott a termelés, és az első kiszállításokat is teljesíteni tudtuk. Cégünk számára fontos, hogy megfelelő kapcsolatot teremtsünk vásárlóinkkal. A következő évtől kezdve az Aston Martin márkanév a Forma-1-ben is megjelenik, ettől új ügyfeleket és támogatókat is be tudunk vonzani” - tette hozzá Stroll.