2019. február 25. | 15:24

Új generációt üdvözöl a Peugeot 208 - a kisautó elektromos hajtásláncot és vadiúj formatervet tudhat ezúttal magáénak

A francia gyártó átdolgozta városi kisautójának formavilágát, így abba már nemtől függetlenül bárki nyugodt szívvel behuppanhat. A Peugeot új padlólemezének köszönhetően le is faragtak néhány kilót a jármű korábbi súlyából.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A mini cirkáló mintegy 4 centiméterrel hosszabb, alacsonyabb és 30 kilogrammal lett könnyebb a kifutó modellnél, Yann Beurel tervezési vezető szerint a megújult 208-as „futurisztikus és fiatal” irányvonalat képvisel.

A kizárólag ötajtós, fronthajtásos modell a Peugeot új CMP (Common Modular Platform) architektúrájára épült, az első típus, mely szintén ezzel a platformmal büszkélkedhet, nem más, mint a DS 3 Crossback. A közeljövőben egyébként számos más márka is erre a padlólemezre kívánja építeni kisautóját, mint például a Citroën, illetve PSA-csoportba való olvadásának következtében az Opel és a Vauxhall is.

A P21-es kódnevet viselő városi járgányt többfajta motoropcióval kínálja majd a vállalat, ezalatt egy 1,2-es 75 lóerős benzines erőforrás értendő, melyet ötfokozatú manuális váltóval párosítottak, emellett egy 100 és egy 130 lóerős verziót is elérhetővé tesznek az ügyfelek számára. Előbbi hatfokozatú manuális váltóval, utóbbi pedig nyolcfokozatú automatával lesz elérhető.

Mivel a gyártó úgy érezte, a megfelelő kibocsátási normák teljesítésével a dízeleknek van még létjogosultságuk a piacon, egy 1,5 literes négyhengeres gázolajost is szolgáltat majd a 208-asból. Ezzel az egységgel 100 lóerő maximális teljesítményt nyújt a kicsike, erőátviteli rendszerként egy hatgangos kézi váltó funkciónál majd.

Ráadásként tisztán elektromos verzió is készül a járműből, mely az e-208 nevet kapta. A vállalat által közölt információk szerint egy 50 kWh-s akkucsomagot helyeztek el az autóban, a teljesítmény 136 lóerővel és 260 Nm-rel lesz azonos. A Peugeot 208 WLTP-ciklus szerinti hatótávja mintegy 340 kilométer megtételét biztosíthatja. Az akkumulátorokat H-alakzatban a hátsó ülések alatt helyezték el, így feltehetőleg nem érdemes nagy csomagtérrel számolni.

Az autó sportos külsején az 508 formavilága köszön vissza, a belteret egyúttal különféle vezetést támogató és biztonsági rendszerrel látták el: a potenciális vásárlók felár függvényében Stop&Go rendszerrel kiegészített adaptív tempomatot, sávtartó asszisztenst, parkolóasszisztenst, automata vészfékező, aktív sávtartó- és a vezetőt felügyelő rendszert, jelzőtábla-felismerőt, holttér-figyelő funkciót, valamint a sebességkorlátokat monitorozó technológiát is kérhetnek a vadonatúj Peugeot 208-ba.

A másfél héten belül kezdetét vevő 2019-es Genfi Autószalonon így már nem érheti túl nagy meglepetés a Peugeot standjához látogató tömeget a kisautó kapcsán. Ugyanakkor lehet, hogy a gyártó szándékában éppen az állt, hogy az előzetes felfedés hatására legyen kíváncsibb a közönség az autó tényleges mivoltára.