2020. január 01. | 10:30

A Volkswagen klasszikusát sokan inkább gyári állapotúra restaurálják, ám Luigi nem tartozik közéjük.

Gondolom senkinek nem kell bemutatnom azt az autót, mely a járműgyártás történetének egyik legsikeresebb modellévé vált. Az 1938-tól gyártott Volkswagen Beetle nem kevesebb, mint 21,5 milliós példányszámot ért el, mely egészen elképesztően sok. Nem csoda, hogy sokak által kedvelt típus lett a tuning világában is, ám az igényesen elkészített példányokból egyre kevesebb van manapság.

Az olasz Luigi Di Gioia ráadásul egy olyan autót vett alapul, mely egészen szép gyári állapotban fennmaradt, hiszen egy garázsban állt hosszú évekig. A klasszikus bogárrajongók most nyilván a szívükhöz kapnak, hogy miért kellett egy teljesen hibátlan állapotú példányt így átfaragni. Az viszont biztos, hogy jóval könnyebb dolga volt így Luiginak, hiszen nem kellett kezdésnek kivakarni a rozsdából az autót. Egy olaszországi műhely garázsában találta, ahol az idő szépen elrepült felette, és nem hagyott rajta súlyos nyomokat.

Miután hazavitte a bogarat, nem tétlenkedett sokat és elindította saját átépítő projektjét. Mivel a fényezés nem volt rossz állapotban, így egy alapos polírozással és a króm elemek felújításával makulátlan lett. A beltérben is történt néhány változtatás, a műszerfalra VDO mutatók kerültek, a hamutartót kihúzva pedig egy érdekes funkció tárul a sofőr elé. Ide tették ugyanis a légrugós felfüggesztés kapcsolóját, ezzel modernséget csempészve a régi klasszikusba. A bogárhátú tehát új felfüggesztést kapott, a lufi pedig a csomagtérbe került. A háromrészes Falgeb Factory felnik egészen egyedi darabok, a kerékdőlést pedig a stílushoz igazították. Előre ráadásul 340 mm-es Wilwood tárcsafékek kerültek, így a lassulással sem lehet probléma.

Az 1,2-es motort is kikapták az autó farából, helyette egy 1,6 literes blokkot szereltek be, hiszen a jobb futóműhöz nem árt valamivel több erő sem. Dupla EMPI karburátorral üzemel, melyhez egy egyedi kipufogórendszert használtak. Ezzel vált teljessé az összkép, a léghűtéses motor hangját pedig már messziről hallani, az autó külsejét pedig könnyű megjegyezni, hiszen elég markáns látványt nyújt.

Ezen a videón pedig megnézheted, milyen nyalánkságok vonultak fel a 2018-as Wörthersee találkozón, mely a Volkswagenek egyik legnagyobb gyűjtőhelye.

  • Címkék: