2019. október 07. | 15:51

A hagyományos aszfalthoz képest szemmel látható a különbség.

Nem akármilyen hírről számolt be a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Mint kiderült, a hozzáértő szakemberek a 7-es főút Martonvásár külterületéhez közeli, mintegy 700 méteres szakaszán üveg adaléktartalmú aszfaltot építettek.

A Magyar Közút pár évvel ezelőtt meghirdetett egy kísérleti programot, amelynek a célja új építési anyagok, illetve új technológiák alkalmazhatóságának, bevezethetőségének a megteremtése volt.

Így jött a képbe az üveg, amelynek a tulajdonságait ezek szerint jól ki lehet aknázni az építőiparban is. Hogyan is készül az üvegaszfalt? Úgy, hogy a természetes adalékanyag egy részét egyszerűen elhagyják, azt üvegtörmelékkel helyettesítik.

A közel 1 kilométeres szakaszba 10 illetve 15 százaléknyi üvegőrleményt kevertek, a végeredmény szemmel is jól látható, a kopogórétegben simán kiszúrható a csillogó üvegőrlemény. A szakemberek most azt is vizsgálják, hogy az aszfaltban lévő üvegzúzalék a láthatósági viszonyokat nappali, illetve éjszakai viszonyok között javítja-e, illetve a kopásból milyen fényhatásváltozás keletkezik.

Kísérleti dologról van szó, ha nagyon nem jön be, akkor nem kell hosszú szakaszon felmarni az aszfaltot, tehát előrelátóan gondolkodtak a döntéshozók. Ha viszont beválik a dolog, akkor Magyarország egyéb útszakaszain is bevethetik az üvegaszfaltot.

Jó pár napja felkerült a YouTube-ra az Alapjárat-hírműsor legfrissebb része, nézd meg, ha kíváncsi vagy az autóipar aktuális történéseire!