2019. július 17. | 10:28

Így bővíteni lehetne a kapacitást a kritikus időszakokban.

A közlekedési tárca államtitkára, Mosóczi László egy háttérbeszélgetésen a Magyar Nemzetnek azt mondta, hogy egy informatikai fejlesztés segítségével az autópályák leállósávját alkalmassá lehetne tenni a folyamatos haladásra. Az M7-esen így bővíteni lehetne a kapacitást a kritikus időszakokban, vagyis a nyári hétvégéken.

A sztrádán már megszokott, hogy pénteken és szombaton a Balaton, vasárnap a visszafelé vezető oldalon óriási a zsúfoltság nyáron, gyakoriak a dugók. Ennek az oka, hogy az autópályák áteresztő képessége normál esetben óránként 1200 jármű, és 1700 a még éppen eltűrhető mérték sávonként, ezzel szemben a nyári hétvégi csúcsban a pályára felhajtó járművek száma elérheti a 4 ezret is.

A kormány korábban tervezte az M7-es bővítését az M0-s és Székesfehérvár között, de ez már nincs napirenden, ugyanis a sztráda átlagos éves forgalmi terhelése meg sem közelíti a kritikus mértéket. A balatoni hétvégék száma alig több mint fél tucat, a szezonon kívül pedig jóval enyhébb a terhelés.