2019. július 20. | 15:59

Az új-zélandi Rodin Cars nevű kis cég egy közútra tervezett hiperautón dolgozik, amely gyorsabb lehet egy F1-es technikánál.

Amennyiben lehet hinni a számoknak, a Rodin FZero még az Aston Martin Valkyrie-ön is túl tehet. Ráadásul valószínű, hogy meg is valósulnak a felvázolt tervek, hiszen a Rodin mögött az a David Dicker áll, aki az utóbbi években a szoftver cégével alaposan megszedte magát.

Még 1999-ben vett egy ingatlant, később egy Lola GT1-es versenyautót vásárolt 2002-ben, aztán úgy döntött, hogy együléses autókat fog fejleszteni. Ennek első lépcsőjeként megvásárolta a Lotus egyik projektjét.

A Rodin FZero két változatban lesz elérhető, a belépő szintű modellben egy 4 literes, V10-es szívó erőforrás dolgozik majd, amely 700 lóerő leadására képes. A kicsit komolyabb ikerturbós változat 1 000 lóerőt tud, de módosításokkal elérheti az 1 600 lóerőt is. Ezek a számok elég ígéretesnek hangzanak, azonban az igazi sokk még csak most jön.

Több külföldi oldal is lehozta, hogy az autó tömege pilótával együtt csupán 605 kg, ez számomra hihetetlenül hangzik. Arról nem is beszélve, hogy ehhez elvileg 4 000 kg leszorítóerő párosul. Összehasonlításképpen a pályaorientált Valkyrie AMR Pro 1 800 kg leszorítóerőt képes előállítani. Ha az előbbi szám igaz, akkor hihetetlen kanyarsebességre lesz képes az FZero, amit nem is engednék közútra.

A Rodin nem viccel, számos szakemberrel dolgoznak együtt, hogy Dicker álma valóra válhasson. Például a nyolcfokozatú mechanikus szekvenciális váltót a Ricardo nevű cég fejleszti, aki globálisan foglalkozik stratégiai mérnöki és környezetvédelmi tanácsadással.

Az erőforrást az brit Neil Brown Engineeringre bízták, akik a projekt élére a Cosworth és  Ford Motorsport veterán Graham Dale-Jonest állították.

Mivel a prototípuson még dolgoznak, ezért csak a rajzokra támaszkodhatsz, de nekem úgy tűnik, hogy ez egy kimondottan pályára szánt változat. A közúti engedélyekhez szükséges módosítások még nem szerepelnek a terveken.

A Rodin Cars által felvásárolt Lotus projektet továbbfejlesztették és FZED néven fut tovább, amit az alábbi tesztvideóban be is mutat a gyártó: