2019. szeptember 02. | 15:52

Van az alap Mustang, amit Fordnak hívnak. Aztán van az izmosított verzió, az a Shelby és van a Hennessy, ami az izmosított izmosított verzió.

Ha azt mondom Ford Mustang, akkor bizonyára a következő dolgok jutnak az eszedbe: amerikai sportautó, jó hangú V8-as motor, dögös megjelenés, sok lóerő és „bárcsak nekem is lenne egy ilyenem”. Én is hasonló dolgokra tudok csak gondolni. A Mustang jelenleg a 290 lovas 2,3-as 4 hengeres és az 5,0 literes V8-as, 450 lóerős motorral vihető haza. Na, ezt rögtön felejtsd is el, ugyanis mindez csak akkor igaz, ha egy Ford márkakereskedésbe sétálsz be. Azt javaslom, sétálj be inkább a Hennessey-hez.

Esküszöm, hogy az 1991-ben alapított amerikai tuningcégnél elmebetegek dolgoznak. Az egy dolog, hogy 2020-tól az akár 500 km/h-ás végsebességre képes Venom F5 is kapható lesz náluk, de a Shelby Mustanghoz (ami eleve egy izmosított modell) is olyan további tuningcsomagokat kínálnak, hogy az ember leszédül a székről. Az alapot a GT500 5,2 literes V8-as, kompresszorral lélegeztetett motorja szolgáltatja, de az eredeti 760 lóerőt kicsit feljebb tornázták. Egészen pontosan 850 lóerősre húzták fel 980 Nm-nyi nyomaték kíséretében. Ez a Venom 850, ez az alap és még bőven van tovább.

A következő lépcsőt a Venom 1000 jelenti. Nevéből kitalálhatod, hogy 1 000 lóerős, hozzáteszem, hogy 1 150 Nm-t produkál. Ezt úgy érik el, hogy lecserélik a kompresszort egy öblösebbre. Ha valaki ekkora teljesítménnyel sem lenne kibékülve, akkor még mindig van tovább, a csúcsmodelljük 1 200 lóerős és 1 355 Nm a forgatónyomatéka. A trükk itt az, hogy Shelby Mustang GT500 motorját kompresszor helyett két darab turbóval lélegeztetik és gondolhatod, hogy nem elég bele a 95-ös benzin.

Ekkora teljesítmény elérése csak akkor garantált, ha versenybenzinnel etetik a lovakat és ennél a verziónál már mélyebben belenyúlnak a motorba is. Az eleve nem gyári alkatrészeket még ellenállóbbakra cserélik, hogy minden bírja az extrém terhelést. Biztos, ami biztos alapon, ha mégsem bírná a motor, a Hennessey nem vállalja a szokásos 100 000 km/3 éves garanciát, helyette limitált 20 ezer kilométerre és maximum 1 évre ad jótállást. A beavatkozás ára nem ismert, a Hennessey honlapján keresztül lehet árajánlatot kérni. Hajrá.

Ezt tudja az alap Shelby Mustang GT500, amit igazából sértés alapverziónak titulálni. El tudod képzelni, hogy milyen lehet a Hennessey által izmosított kivitel: