2020. június 18. | 12:46

Vajon városi crossoverként lesz igazán sikeres a francia autó?

Két jól beazonosítható trend van ma az autóiparban: a villanyosítás és a szabadidő-autóvá alakítás. Az előbbi elkerülhetetlen a károsanyag-kibocsátási normák szigorodása miatt, utóbbi pedig színtiszta vásárlói igény. Gondolj például az új Ford Pumára, ami annak idején egy cuki kis városi autó volt, ma pedig egy jóllakott crossover. Ez lett a sorsa az új Citroёn C4-nek is, a most bemutatott harmadik generáció már nem egy kompakt többé, hanem egy városi szabadidő-autó.

A cél egyértelmű, az új modellnek végre jobban kell fogynia, mint az elődöknek! Az első generációt 2004-ben mutatták be és 2010-ig gyártották. Érdekesség, hogy a három- és ötajtós karosszéria mellett kínálták szedánként is, de csak néhány országban, köztük Magyarországon. A második generáció 2010 és 2018 között futott és nem lett különösen sikeres, sőt. A most bemutatott harmadik C4-nek viszont végre minden esélye megvan a sikerre.

Először is ott van a Citroёn franciás különcsége, karaktere, játékos és egyedi formavilága, amelyet az új C4 is megőrzött. Aztán ott van a tény, hogy az új generáció a manapság oly divatos SUV-k között indul harcba, abban a szegmensben, ami jelenleg a legjobban nő Európában, ráadásul kupésított formájával még vagánynak is számít. Végül, de nem utolsó sorban pedig kapható lesz benzines (PureTech), dízel (BlueHDi) és elektromos hajtáslánccal is (ez utóbbi neve ё-C4 lesz).

A pontos típusspecifikációk még nem ismertek, azokra június végéig még várni kell, de minden bizonnyal az ismert erőforrások kerülnek az autó orrába, ami valószínűleg vonatkozik a villanymotorral hajtott verzióra is. Várhatóan a PSA-konszern által használt 136 lóerős elektromotor hajtja majd az autót. A gyártó 320 kilométeres hatótávról nyilatkozott, ami alapján arra lehet következtetni, hogy az akkumulátor kapacitása várhatóan 50 kWh környékén lesz.