2020. május 22. | 11:39

Igen, jól olvastad a címet az 1500 lóerős autó ezt tudja.

A motorháztető alatt még mindig egy négyhengeres blokk található. Elég régóta a versenypályák mellett töltöm a hétvégéimet, és mindig is ámulattal néztem a formula autókat, mivel hatalmas precizitás kell a beállításukhoz, akárcsak a vezetéshez. Ezt a szépséget az autósport más területén is meg lehet találni. Vegyük például a gyorsulást, ami sosem mozgatott meg, viszont erre a Civic-re még én is felkaptam a fejem. 1,1 másodperc, ennyi idő alatt éri a 100 km/órát! Belegondoltál már, hogy ez mekkora eredmény?

Norris Prayoonto, a P-Racing tulaja, amely 6 Honda versenyautóval rendelkezik. Ezek közül van, amelyik hatalmas turbóval és összkerék-meghajtással rendelkezik és van, amelyik szívó motorral és elsőkerék-meghajtással száll harcba az elsőségért. Nyilván egyik sem gyári, és az egyik a világ leggyorsabb Honda Civic-je lett, amely 7,45 másodperc alatt teljesíti a negyed mérföldes (400 méteres) távot, a célvonalat pedig 300 km/órával szeli át. A rajtot követően pedig 1,1 másodperccel később már 100 km/órát mutat az órája. A lemezek alatt egy Honda K24 blokk található, amit az Accordtól a CR-V-ig sok modellbe beszereltek, ebben az esetben viszont kifejezetten versenycélra építették.

A hatalmas turbónak köszönhetően a teljesítménye közelít az 1500 lóerőhöz, ami nem rossz egy 4 hengeres motortól. Kapaszkodj meg, mert ezt az erőt egy négysebességes manuális váltó továbbítja mind a négy kerékre.

Az alábbi videóban brutális lassításokon láthatod, hogyan rezonál be a kasztni, elképesztő.