2020. május 22. | 11:46

Legalábbis erre engednek következtetni a legújabb hivatalos grafikák.

Arnold Schwarzenegger közbenjárásának köszönheti a világ, hogy az amerikai hadsereg híres Humvee-jéből 1992-ben az AM General elkészítette a civilek számára is megvásárolható HUMMER H1-est. Az autó hatalmas sikerén felbuzdulva, a márkát aztán felvásárolta a GM, majd a palettát kibővítette a kisebb HUMMER H2-vel (2002), később pedig a még kisebb H3-mal (2005). Persze a kisebb szavak itt erősen szubjektívek, mert a legkisebb H3 is kellően drabális jelenség volt.

A kétezres évek végéhez közeledve a világ elkezdte megkérdőjelezni a nagy benzintemető terepjárók létjogosultságát, az eladások csökkentek, a márka pedig egyre nagyobb pénzügyi pöcegödörbe került, amiből még a híresen jó terepjáróképességű HUMMER-ek sem tudtak kikecmeregni. 2009-ben aztán felmerült, hogy a GM kínai kézbe adja a márkát, de az üzlet meghiúsult és egy évvel később bejelentették, hogy nem készül több autó, a márkának 18 év működés után annyi.

Eltelt 10 év, és nem lehetett hallani semmit sem az autógyártó háza tája felől. Aztán 2020 év elején megjelent egy videó, amelyben bejelentették, hogy 2021-től visszatér a HUMMER, de ezúttal nem önálló márkaként, hanem az ikonikus név két új modellt fog takarni a GMC kínálatában: egy szabadidő-autót és egy pickupot. Eredetileg 2020 májusában mutatták volna be az új modelleket, de ezt egy ismeretlen későbbi dátumra halasztották a koronavírus-járvány miatt.

Mit lehet eddig tudni (sejteni) a új HUMMER-ről? Először is azt, hogy teljesen elektromos lesz mindkét modell a modern idők jegyében! Nincs többé 20-30 literes átlagfogyasztás és helyi környezetrombolás. Lesz viszont 1000 villanylóerő és 3 másodperces 100-ra gyorsulás. A legfrissebb képek alapján pedig (valószínűleg opcionálisan) targatetős lehet legalább a Tesla Cybertruck rivális pickup, azaz a tetőpaneleket – a Jeep Wrangler Unlimitedhez egyes kiviteleihez hasonlóan – ki lehet majd venni.