2020. május 15. | 11:02

A súlya pedig: 3875 kg!

A kék villogókat leszámítva ugyanúgy néz ki, mint a többi, átlagos Audi A8 L, viszont ezt VR9-es szintű védett utascellával és üvegfelületekkel látták el, amelyek nagyon komoly követelményeknek is megfelelnek. Ennek viszont ára van, az Audi kiegészítő hardverei és a páncélzat miatt majdnem 4 tonnát nyom. Például telepítettek egy komplett tűzoltó rendszert, amelynek fúvókái az alján, a kerékjárati íveknél, az üzemanyag-tartálynál és a motorháztető alatt is megtalálhatók. A csomagtartóban elhelyezett páncélozott doboz tartalmazza a kommunikációs rendszer elektronikáját és egy további akkumulátort.

A modellt egy erre a célra kijelölt létesítményben 400 munkaóra alatt tudják felszerelni az összes szükséges extrával. Ezután pedig minden páncélozott járművet biztonsági hatóságok tesztelik, hogy felmérjék, mennyire áll ellen az orvlövészeknek, a kézigránátoknak és a sortűznek. Éles esetben még defektes gumiabroncsokkal is képes elmenekülni, mivel egy rendszer lehetővé teszi az autó számára legfeljebb 80 km megtételét 80 km/órás sebességgel, még így is.

Ha az ajtókat nem lehet a szokásos módon kinyitni, aktiválódik egy fedélzeti pirotechnikai rendszer, amely robbanást idéz elő az ajtó és a karosszéria közötti zsanérok oldására. Továbbá, ha az érzékelők valamilyen gázt vagy magas koncentrációjú szennyező anyagot észlelnek, akkor korlátozott ideig képes egy rendszer friss levegőt juttatni a szellőzőnyílásokon keresztül az utastérbe.

Ugyan a páncélozott változaton Audi A8 plakett van, a motorháztető alatt az S8 ikerturbós V8-asa található, amely 563 lóerő és 800 Nm nyomaték leadására képes. Ezt a tekintélyes kasztnit pedig 6,3 másodperc alatt juttatja 100 km/órás sebességre, ami 2,5 másodperccel lassabb a szokásos S8-nál a hozzáadott súly miatt. A végsebességét pedig 210 km/órára csökkentették.

Az A8 L Security méltó ellenfele lesz a következő generációs Mercedes S-osztály hasonló kivitelének, amelyet valószínűleg 2021-ben dobnak piacra.