2020. március 18. | 09:14

Nem csak belső égésű motorokkal foglalkozik az ABT!

A Volkswagen konszern mondhatni házi tuningcége, az ABT egy különleges megbízást kapott. Azért, hogy lépést tartsanak a trendekkel, igyekeznek az elektromos autókból is még többet kihozni, gyakorolni pedig nem is lehetne jobban mint egy haszongépjárművön: íme az e-Transporter.

A legújabb generáció elektromos változata hosszított tengelytávval és 6,7 köbméteres raktérrel érhető el. Teherszállítóként 977-1096 kg-ot képes elvonszolni, trélerrel 3770 kg-ra nő a terhelhetősége, fék nélküli vontatmánnyal pedig 750 kg-ig elboldogul.

Akár kilenc személy szállítására is alkalmas, ebben az esetben nem valószínű, hogy tudni fogja a WLTP szabvány szerinti 138 kilométeres hatótávot, amit a 37 kWh-s, 333 kilogrammos akkucsomag biztosít. A villanymotor 110 lóerős és 200 Nm nyomatékot produkál, egyébként 90 vagy 120 km/h-s limiterrel lehet megvásárolni, a fogyasztás 100 kilométeren 27-36 kWh közé tehető. Elnézve a számokat, az elektromos Transporter egyelőre a városi, agglomerációs környezetben tud hatékonyan működni, hosszú távon továbbra is a dízelmotor lesz a nyerő.

7,2 kWh-s váltóáramú töltővel az e-Transporter nagyjából öt és fél óra alatt tölthető fel, 50 kW-s gyorstöltővel ez kb. 45 percet vesz igénybe. A töltőinfrastruktúra továbbra is kulcskérdés ezen járműveknél, a Volkswagen az új e-Charge alkalmazással igyekszik megkönnyíteni a felhasználók dolgát, melynek segítségével egyszerűen lehet tölteni az IONITY gyorstöltőknél.