Ültetett bálna – T5-ös Volkswagen Transporter

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

Egy nem hétköznapi tuning alapnak számít a T5-ös Transporter, de ettől függetlenül több egyedi T5-ös szaladgál, mint azt elsőre hinnéd! Itt van példának Iain „Bass Bus”-a!

Társszerző: Bolgár Krisztián

Már volt, hogy egy különleges tuningalapról számoltam be. Akkor egy egyedi Isuzu platós kisteherautó volt a témám, amit a tulajdonos egyedi driftautójának szállításához alakította át úgy, hogy stílusban is passzoljon az említett versenyautóhoz. A mostani cikkem jellege is jól alátámasztja azt, hogy a tuning univerzuma rendkívül tágas és közel sem csak személyautókra alkalmazható! Az egyterűek, kisteherautók és kisbuszok tuningja ugyanannyira hatásos, mint a személyautóknál elérhető szint.

Éppen ezért van az, hogy rengetegen fognak bele kedvenc melós autójuk átalakításába, annak ellenére, hogy alkatrészellátásban nem a legfrekventáltabbak a „dobozos” gépjárművek. Ilyenkor bukkan fel az emberi kreativitás, hiszen aki akarja, az úgyis megoldja, hogy autója úgy nézzen ki, ahogyan azt egy megszaladt gondolatában egyszer megálmodta. Ehhez hoztam most egy kivételes példát a brit Iain Dickinson szerepében, aki egy lószállítónak használt T5 Transportert vett kezelésbe és alakított át teljesen egyéni módon.

Transzportálás, Volkswagen módra

A már közel 70 éves (!) múlttal rendelkező Volkswagen Transporter-modellcsalád az egyik legrégebb óta gyártott kisbusz, amit az autóipar valaha a hátán hordott. Nem csoda, hogy a régi Transporter modellek mindmáig óriási kultusszal rendelkeznek. Hogy miért is emeltem ki a régi szót? Nos, bárhogy is nézed a dolgokat, a T1 és T2-es Transporter nemzedék utánozhatatlan típusok, amiknek sikerét sem a Volkswagen, sem pedig más márka nem tudná megismételni.

VW Transporter T5 Ferrari felniken

Egy nem hétköznapi tuning alapnak számít a T5-ös Transporter, de ettől függetlenül több egyedi T5-ös szaladgál, mint azt elsőre hinnéd! Itt van példának Iain „Bass Bus”-a!

Itt most nem csak a műszaki és esztétikai sikerességre kell gondolni. Nagyban hozzájárult a kulturális, illetve populáris elterjedtsége is, gondolj csak a ’60-as évek hippi korszakára! Kultikus darabbá vált az 1950-1967-ig gyártott T1-es Transporter, amely elképesztően praktikus kialakításával, valamint sokféle variációban kapható karosszériájával fogta meg a mikrobuszra vágyók lelkét.

Az 1967-1979-ig gyártott T2, majd a soron következő 1992-ig gyártott T3-as volt még az a Transporter, amiknél a főbb hangsúly a szabadidő autózás - egyesítve a személyszállítással – volt, persze nem az összes kivitelnél.

A ’90-es évektől elérhető T4-es már sokkal inkább a praktikus, kommersz és egyszerű megoldások miatt vált közkedvelté, nem pedig a frenetikus kiviteleinek köszönhetően. 2003-2016-ig pedig az utód, T5-ös került a Transporter család élére, egészen 2017-ig, amely évtől kezdve már a legújabb T6-ok kaphatóak mindmáig. Utóbbi két generáció már a T4-es formavilágát, tervezési tulajdonságait vitték tovább, a Volkswagen nyomott sem hagyva a felmenők kultikus szerepéből (nem úgy, mint pl. a Beetle-nél).

VW Transporter T5 Ferrari felniken

T5, ahogyan még nem láttad. A földön „kúszva”, egyedi sportos külsővel és Ferrari felniken

A „Bass Bus” T5-ös megszületése

Iain egy megszállott tuner, akinek másik „káros szenvedélye” a zeneipar. Imádja a dübörgő basszusokat, az egyedi autókról nem is beszélve. Ezáltal ötvözte mindkét szenvedélyét és egy olyan műhelyt nyitott, ahol semmilyen módosítás elől „nem rejtőznek el”, különösen nem a hifi rendszerek installálásától.

A tuner előző demóautója - amelyet cége promótálására használt - egy 2003-as Audi S3 Quattro volt, egyedi 2012-es S3-as facelift fronttal. Iain úgy gondolta, hogy ideje valami újat alkotnia, amiben a hely kínálta lehetőséget hatékonyan kihasználhatná. Ekkor jött kapóra az egyik kuncsaftja által behozott T5-ös Transporter, amely lószállításra volt addig a napig befogva. A dobozos kisbuszban hamar meglátta a lehetőséget Iain és ajánlatot is tett a tulajdonosnál.

Egyedi VW T5 raktér

Fapadló, 8 db mélynyomó, 2 db kompresszor és még mindig van elég hely

Az egykori tulajdonos habozás nélkül megvált a T5-től, Iain legnagyobb örömére, bár az öröm nem volt határtalan, hiszen elmondása szerint rengeteg lószőrt, körmöt és trágyát kellett kivakarnia a raktérből.

Teljes átalakítás egy 5,3 méteres T5-nél?

Iain a britek egyik közkedvelt irányvonalát vette alapul, ötvözve saját „mániáját” és a potenciális demóautó gondolatát. A cél egy minél megfogóbb, egyedibb és műhelyének stílusát tükröző T5-ös létrehozása volt. Ehhez jött az OEM tuning stílus ötlete, mivel egy ekkora kasztninál könnyen az ízléstelenségekbe lehet „fulladni”, ha eltúlozza az ember. A letisztult sportos külső viszont hibátlan megoldásnak számított a T5 esetében is.

Sport Line első toldat került fel a frontra, egyedileg átalakítva a JPL Automotive splitterrel. Jelnélküli hűtőrács, illetve egy egyedi fényszórópár is beköltözött az autó arculatába, eltávolított hátsó ablaktörlőlapáttal, krómdíszekkel és műanyagokkal a teljes kaszni területén.

VW Transporter egyedi Range Rover felniken

A méret a lényeg: az egykori lószállító fékrendszere is példaértékű

Az Audi Q7 visszapillantók, hátsó lökös és a trapéz kipufogóvégek emelik a hátulsó fertály presztízsét, VW Caravelle hátsó lámpákkal együtt. A futómű egyedi Airlift V2 airride rendszert, Airrex légrugókat (GAZ gátlókra építve), Zenith OB2 kompresszorokat, 2 gallonos légtartályt és egyedi „hardline”-t kapott, kiegészítve a Range Rover hatdugattyús féknyergeivel.

A fék továbbá egyedi CNC-zett „banana” (Brembo poén) féktárcsákat kapott, elöl 380 mm, hátul pedig 360 mm átmérővel. A megnövelt fékrendszer nem a gyári 2,0 TDi erőforrás miatt volt szükséges, hanem 20x10,5”-os Ferrari 458-as felnik miatt, amik már komolyabb betekintést tesznek lehetővé a nézelődök és bámészkodók számára. A beltér Recaro CS üléseket, Caravelle műszerfal-elemeket, Golf MK7 GTi kormányt, egyedi fekete Nappa és Alcantara bőrözést valamint dupla cérnavarrást kapott.

A kabin további része, ami egykor lovak szállítását elégítette ki, most 8 db Kicker 12”-os mélynyomónak, 4 db Kicker CX1200-as erősítőnek, 2 db hangsugárzónak és 2 db akkumulátornak ad otthont, teljes igényességgel kivitelezett beépítéssel.

A 138 dB-es „Bass Bus” maximálisan teljesíti Iain igényeit, a járókelők, találkozókra kijárók és persze a rendőrök legnagyobb örömére! Iain elégedett a T5-ös varázsával, ami azt illeti, újabb demóautó esetén is valami hasonlóban tudná elképzelni magát és cége védjegyét. Szerinted még milyen kisbuszok alkalmasak egy demóautó kivitelezéséhez?

Forrás:

További autós hírek

“Nem mindennapi lélekjelenlét kellett annak az autósnak ahhoz, hogy megakadályozzon egy gázolást. A férfi szerda éjjel sétált a forgalommal szemben…

Intézkedéscsomagot tett le a  miniszterelnök és a kormány asztalára Lázár János, a nemdohányzók védelméért felelős miniszteri biztos, amiben többek között…

Ezen pörög a Net 3 napja! Azt fejtegetitek ki volt a hibás. A fő kérdés, hogy itt van-e 2 párhuzamos…

A tegnapi cikkünkre hatással küldte el nekünk ezt a videót olvasónk. Ezúttal a belső sávban, szintén az M3-ason, a betonterelő…

Életét vesztette a Csobánkánál történt balesetben megsérült gyermek – írja a police.hu.  Ahogy arról mi is beszámoltunk, eddig tisztázatlan okból…

Kapcsolódó írások

1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki
2019. november 16.
Minden a Need For Speed-del kezdődött, később az álmok valóra váltak.
Hétvégi autós programajánló 09.16-17.
2017. szeptember 15.
Még tart a jó idő, ne maradjatok otthon hétvégén se, ha csodálatos autókat nézegethettek a ragyogó kora őszi napsütésben Budapesten és Hatvanban