2020. március 17. | 12:19

Várhatóan 2021 második felében kerül forgalomba az Esprit névvel vagy anélkül.

Meglehetősen nehéz elhinni, hogy már majdnem 10 év telt el azóta, hogy a Lotus sokkolta a 2010-es Párizsi Autószalont a kiállított 5 koncepcióval, ezek közül az egyik a következő generációs Esprit volt, amelyet 2013-ban kellett volna bemutatni. Az itt látható képen a bemutatóautó csaknem egy évtizeddel később relevánsnak tűnik, bár a tényleges Esprit utód állítólag az Evija, elektromos hiperautó után érkezik.

A 10 évvel ezelőtti koncepciót egy Toyota / Lexus 5,0 literes V8-as motor hajtotta, amelyre a Lotus egy kompresszort szerelt, így 550 lóerő leadására volt képes az alapmodell, míg az Esprit R 620-at tudott. A következő hiperautóban állítólag egy kisebb, 3,5 literes hibrid V6-os erőforrás található majd, ami a gyártó japán partnerétől származik. Az erőátvitelt állítólag a Geely tulajdonában lévő másik gyártó, a Volvo szakemberei készítik. Ennek alapján jóval több mint 500 lóerővel kell rendelkeznie.

Jelenleg viszont nem egyértelmű, hogy az új modellnek sima, szívó vagy esetleg kompresszoros erőforrása lesz-e. Az Autocar megemlíti, hogy ez lesz az utolsó autó, amely ugyanarra az alapra épül majd, mint amelyet az Evora használt és utána egy jobbra fog áttérni. A középmotoros gép állítólag kétüléses kivitelben készül majd és tisztességes tárolóhellyel rendelkezik majd. Mint a többi Norfolkban készülő modell esetében, erről is azt állítják, hogy a sofőrre összpontosító csomagot kínál és ez megfelel az észak-amerikai és a kínai előírásoknak, hogy fokozza a globális vonzerejét.

Az új Lotus sportkocsi nyilvánvalóan 2021 első felében kerül bemutatásra, az értékesítés néhány hónappal később kezdődik. Nem tudni még, hogy a Esprit plakettet valóban használják-e, viszont áthidalja a szakadékot a társaság régi modelljei, az Elise, Exige és Evora között. Sőt, egy jobb autó lesz.