Aztán eladta a módosítások költségeinek töredékéért.
Ésszerűtlennek tűnik, ha valaki egy BMW M8 Competition kupé árát költi egy 37 éves hot hatchre, bár a szenvedély nem ismer határokat. Ezt bizonyítja, hogy egy férfi 43 millió forintnak megfelelő összeget költött egy első generációs Volkswagen Golf GTI-re.
Derek Spratt 21 éves korában vásárolt egy Mk1 GTI-t, akkor az elsők közöt volt, aki vezethetett ilyen autót az államokban, nem sokkal később mégis megvált tőle. Évekkel később vásárolt egy másikat ugyanabból a gyártási évből.
Körülbelül 12 ezer munkaóra és 43 millió forintnyi beruházásás után egy igazán egyedi VW tulajdonosa lett. Derek Spratt több mint 180 videóban dokumentálta a projekt különböző fázisait, ezeket pedig a közösségi médiában közzé is tett. Rengeteg változtatást hajtott végre, így csak néhányat emeltem ki.
A gyári 90 lóerős erőforrás helyére egy 220 lóerős szívó motor került, amely további 20 lóerővel még húzható. A 240 lóerő majdnem megegyezik a Golf GTI Mk8 teljesítményével, amely a 2020-as Genfi Autószalonon a következő napokban debütál. Ezt az erőt egy egyedi ötsebességes váltó viszi át. Emellett a kipufogórendszert és a felfüggesztést is átépítette, valamint javított a hűtésen.
A szénszálas motorháztetőtől, a hátsó lökhárítóig szinte mindent átalakítottak valamennyire. A beltérben is van újdonság, többek között a digitális műszercsoport és az 1200 W-os hangrendszer.
Spratt állítása szerint a 816 kg-os Rabbit GTI pályán jobban teljesítene, mint a Porsche 718 Cayman S, bár ezt nem tudta bebizonyítani, mivel nem is olyan régen eladta egy vancouveri házaspárnak a módosítások összegének töredékéért.
Úgy látszik emberünk elég elvakult és rengeteg ideje lehet, mivel egy 1961-es VW bogár elektromosításába fogott.
Az 1983-as VW Golf GTI munkálatait ebben a videóban meg tudod nézni.