2019. június 06. | 18:33

A luxusmárka továbbra is hamisítatlan BMW „M” élményt kíván nyújtani, ezúttal négy különböző formátumban: BMW M8 Coupé, Cabriolet, Competition Coupé és Competition Cabrio

Bizony volt idő, (nem is olyan régen), mikor azt gondoltam a BMW M850i-nél nem jöhet létre erőteljesebb kivitel. A változat egy 4,4 literes duplaturbós V8-as motort használ, melynek csúcsteljesítménye 530 lóerő és 750 Nm nyomaték alatt értendő. Az álló helyzetből való 100 km/h-s sebességig történő gyorsulás sem igazán kottyan meg neki, 3,7 másodperc alatt teljesíti. Nos, tévhitem okában nem állt más, minthogy egy pillanatra megfeledkeztem arról a bizonyos BMW M szériáról.

Érdemes megjegyezni, hogy a felsorolt kivitelek közül a Competition tudhatja magáénak a valaha volt legdrágább BMW M modellnek járó kitűntetést. Mindegyikük a Nürburgringen lett górcső, akarom mondani tesztelések sorozata alá vetve. A BMW M8 nem ismer erőveszteséget, hiszen BMW M xDrive hajtáslánca ennek megfelelően lett kifejlesztve. A központilag vezérelhető dinamikus menetstabilizáló rendszer kikapcsolása a hátsókerék-hajtást (2WD) is lehetővé teszi, a folyamat során a nyomaték nagyobb arányban továbbítódik a hátsó tengelyekhez, mint az elsőkhöz.

 

BMW M8 királykék színben, szemből

2019 BMW M8 hátulja

Az M8 nyolcfokozatú Steptronic automata váltót és az újfajta, 4,4 literes biturbós, nyolchengeres erőforrás mérgesebb változatát kapta, így hát az M850i-t jócskán maga mögött hagyva 600 lóerős összteljesítmény és 750 Nm-es nyomaték áll a vezető szolgálatára! A kupénak 3,3, a kabriónak 3,4 másodperc szükséges a nullszáz sprint teljesítéséhez. Ezek után már senki nem mondhatja, hogy az M8-cal nem lehet kellőképpen rosszalkodni!  

Az M8 Competitiont 625 lóerős teljesítménye segíti hozzá ahhoz, hogy 3,2 másodperc alatt érje el álló helyzetből a 100 km/h-s tempót.

2019 BMW M8 kupé és roadster

 

Az alapfelszereltség 19 colos ikerküllős BMW M könnyűfém keréktárcsákat kínál, elöl 275/40 R19, hátul pedig 285/40 R19 méretben. A BMW M8-hoz opcionálisan karbon-kerámia fékrendszer is rendelhető extrafelszereltségként.

A 8-as sorozat eleve jellegzetes külsejét még emlékezetesebbé teszik az orrészen elhelyezett légbeömlő-nyílások, a BMW M hűtőrács, az aerodinamikának megfelelően kialakított egyedi, külső visszapillantó házak, az első kerekek mögötti légkivezető nyílás, továbbá a hátsó lökhárítóra csatlakoztatott diffúzorelem. A sportautó külseje még ennél is jobban felturbózható, az ügyfélnek csupán az M Carbon felszereltségi csomagot kell választania.

BMW M8 nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

 

Az M8 Cabrio esetében prémium minőségű vászontető ível az utasok feje fölött, mely mindössze 15 másodperc alatt egyetlen gombnyomással nyitható, illetve zárható. A tetőnyitás- és zárás folyamatát természetesen menet közben is végre lehet hajtani.

Az M8-as csúcsmodellek esetében a széria részét képezi többek mellett a BMW Display Key okoskulcs, a BMW Head-Up kijelző, a vezetést támogató csomag, a parkolóasszisztens, ahogyan a Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is. A beltérben felfedezhető az eddig nem látott „M Mode” gomb, melynek benyomásával aktívvá tehetők a Road és Sport üzemmódok, a Competition modellek esetében az ún. Track üzemmód is elérhető, mely segít a vezetőnek a versenypályán történő autózás felidézésében.

BMW M8 utastér

 

A BMW M modelljeinek csúcsát képviselő 8-as verziókat testközelből elsőként a szeptemberi Frankfurti Autószalonon lehet majd megtekinteni, induló árak tekintetében nagyjából 57 millió forinttal érdemes kalkulálni.

BMW hivatalos sajtóközlemény